Arhiva Noutati
Inregistrari 1 - 10 din 10
1. Sistemul italian de asigurare impotriva accidentelor de munca si bolilor profesionale [Publicat: 23/01/2007]
18 ianuarie 2007
Comunicat de presă
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu
privire la sistemul italian de asigurare �mpotriva accidentelor de muncă şi bolilor
profesionale.
Asigurarea �mpotriva accidentelor de muncă şi bolilor profesionale se adresează
lucrătorilor angajaţi care desfăşoară �n mod obişnuit activităţi pe care legea le defineşte
riscante, precum şi altor categorii de lucrători.
�n baza normelor italiene �n vigoare, se consideră accident de muncă un
eveniment ce are ca urmare vătămarea lucrătorului printr-o cauză violentă �n timpul
muncii, ce poate cauza moartea sau provoca o invaliditate permanentă faţă de muncă
absolută sau parţială sau o invaliditate temporară absolută care implică lipsa de la muncă
pentru o perioadă mai mare de 3 zile.
Este recunoscută ca boală profesională acea boală rezultată �n timpul şi din cauza
activităţii lucrative pentru care lucrătorii sunt angajaţi şi e provocată de o cauză lentă şi
progresivă care acţionează mai mult timp.
Asiguratul are un drept subiectiv la acordarea prestaţiei de asigurare socială, �n
condiţiile legii. Aceasta poate fi economică şi/sau medicală, astfel:
Prestaţiile economice constau �n:
- Indeminzaţie pentru incapacitate de muncă temporară absolută. Această indeminzaţie
este acordată pentru toată durata incapacităţii abolute, fără limitare �n timp. Decurge din a
patra zi succesivă a celei �n care a avut loc accidentul de muncă sau s-a manifestat boala
profesională. Angajatorul este obligat să �i acorde lucrătorului accidentat salariul integral
pentru ziua �n care a avut loc accidentul de muncă şi 60% din salariul respectiv (cu
excepţia unor condiţii mai bune prevăzute de norme legislative şi regulamentare, precum
şi de contracte colective sau individuale de muncă) pentru restul de zile p�nă c�nd
intervine asigurarea (3 zile). Din a patra zi p�nă �n a 90-a zi, suma indemnizaţiei
temporare este de 60% din salariul zilnic al lucrătorului �n ultimele 15 zile precedente
accidentului de muncă sau manifestării bolii profesionale. Din a 91-a zi p�nă la
�nsănătoşirea clinică, suma ajunge la 75% din retribuţie.
�n caz de internare �n spital, suma poate fi redusă cu o treime.
-Prestaţii pentru pagube biologice. Institutul Naţional de Protecţie �mpotriva Accidentelor
de Muncă şi Bolilor Profesionale (INAIL) acordă o indemnizaţie pentru orice pagubă
permanentă asupra integrităţii fizice şi psihice a lucrătorului mai mare de 6%, chiar dacă
paguba nu are consecinţe patrimoniale.
-Rentă directă pentru incapacitate de muncă permanentă. Dacă din accidentul de muncă
sau boala profesională rezultă ulterior invalidităţi cu caracter permanent este acordată,
�ncep�nd de la data �nsănătoşirii clinice a asiguratului, o rentă �n funcţie de nivelul de
incapacitate evaluată.
Este considerată incapacitate de muncă permanentă parţială consecinţa unui
accident de muncă sau unei boli profesionale care duce la diminuarea �n parte a
capacităţii de muncă.
Legislatorul italian a stabilit că atunci c�nd paguba asupra sănătăţii depăşeşte
nivelul de 15% trebuie să se considere faptul că acest lucru are consecinţe şi asupra
capacităţii lucrative de a produce salariu. Prin urmare, �ncep�nd de la 16% p�nă la 100%
trebuie indemnizate, pe l�ngă paguba asupra sănătăţii, şi consecinţele patrimoniale pe
care paguba asupra sănătăţii le determină pentru lucrător.
-Rentă temporară pentru silicoză sau azbestoză. Lucrătorul care s-a �mbolnăvit de silicoză
sau azbestoză cu un nivel de incapacitate ce nu depăşeşte 80% şi a abandonat activitatea
lucrativă nocivă pentru a evita agravarea bolii, poate solicita la INAIL acordarea unei
rente ulterioare pentru durata de 1 an. Renta �ncepe să fie acordată din momentul
�ndepărtării efective de locul respectiv al muncii şi poate fi acordată din nou după o
perioadă de 10 ani de la �ncetarea acordării primei rente �n cazul �n care şi activitatea
lucrativă desfăşurată ulterior rezultă a provoca boală.
- Rentă pentru urmaşi şi ajutor de �nmorm�ntare. Această rentă este acordată urmaşilor
lucrătorului decedat ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale.
Cuantumul rentei variază �n funcţie de nivelul de rudenie faţă de defunct (50% pentru
soţ/soţie, 20% fiului sau persoanelor echivalente, 40% fiului orfan de ambii părinţi, 20%
rudelor ascendente şi colaterale). Fiecare dintre procente se raportează la retribuţia �n
cuantum de 100% primită de asigurat �nainte de deces, cuprinsă �ntre un minim şi un
maxim stabilite prin lege.
Ajutorul de �nmorm�ntare reprezintă o prestaţie acordată urmaşilor ce au
dreptul la rentă sau, �n lipsa acestora, celor care demonstrează să au susţinut cheltuielile
de �nmorm�ntare ale lucrătorului.
-Alocaţie pentru asistenţa personală continuă. Lucrătorul asigurat care are un nivel de
incapacitate de muncă de 100% poate solicita la INAIL o alocaţie lunară pentru a fi
utilizată pentru asistenţa personală continuă.
-Alocaţie specială continuată lunară. INAIL acordă o alocaţie lunară specială urmaşilor
persoanelor cu un nivel de invaliditate de minim 65%, ce au decedat ca urmare a unui
accident de muncă sau a unei boli profesionale. Alocaţia este egală cu cuantumul rentei
primite de titular şi ţine cont de veniturile rudelor aflate �n viaţă.
Prestaţiile medicale sunt prestaţiile chirurgicale, ce au ca scop �nsănătoşirea
clinică a asiguratului şi care sunt acordate de către INAIL propriilor asiguraţi prin
intermediul Serviciul Sanitar Naţional căruia Institutul plăteşte o cotă forfetară anuală. �n
cadrul acestor prestaţii sunt incluse şi curele balneare. INAIL are propriile centre
ambulatorii de acordare a �primului ajutor� care realizează investigaţii diagnostice şi
prestaţii de specialitate ce pot fi efectuate la nivel ambulatoriu.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
2. Accesul pe piata muncii si obtinerea dreptului de rezidenta in Suedia [Publicat: 23/01/2007]
17 ianuarie 2007
Comunicat de presă
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu
privire la procedura ce trebuie urmată �n vederea obţinerii dreptului de rezidenţă �n
Suedia şi accesul pe piaţa muncii.
Precizăm faptul că Suedia a decis să nu impună cetăţenilor rom�ni măsuri
restrictive privind libera circulaţie a persoanelor.
Cetăţenii rom�ni au dreptul de la sta pe teritoriul Suediei timp de trei luni,
perioadă �n care există un drept de rezidenţă şi un drept de muncă pe care le obţin
automat, fără a �ndeplini nicio altă formalitate.
Dacă se doreşte o şedere mai mare de această perioadă, rom�nii trebuie să se
�nregistreze la Autoritatea pentru Migraţie (�Migrationsverket�/ Swedish Migration
Board). Procedura constă �n completarea unui formular pentru obţinerea dreptului de
rezidenţă, la care se adaugă copii după paşaport sau alt act de identitate �n care este
menţionată cetăţenia, precum şi documente care să demonstreze că este �ndeplinită una
din condiţiile următoare:
� Cetăţeanul rom�n este angajat, caz �n care trebuie prezentat contractul de
muncă �n care să fie menţionată perioada angajării şi tipul contractului, responsabilităţile
angajatului şi numărul de ore de lucru;
� Cetăţeanul rom�n deţine propria afacere, caz �n care trebuie prezentate
documente �n care să fie menţionat faptul că solicitantul deţine propria companie, precum
şi certificatul de �nregistrare al firmei;
� Cetăţeanul rom�n este prestator de servicii; �n acest caz trebuie prezentat
un certificat, contract �n care să se menţioneze tipul serviciilor şi durata acestora;
� Cetăţeanul rom�n este student; �n această situaţie, trebuie prezentate
documente doveditoare ale studiilor, asigurare medicală valabilă �n Suedia;
�n cazul �n care solicitantul nu �ndeplineşte una din condiţiile de mai sus, trebuie
să dovedească că dispune de suficiente fonduri pentru a se �ntreţine �n Suedia (pensie,
depozite etc.).
De asemenea, cetăţenilor rom�ni care au un membru de familie ce posedă un
drept de rezidenţă �n Suedia (dar nu şi cetăţenia) li se acordă automat dreptul de
rezidenţă. Prin membru de familie se �nţelege soţul, soţia sau partenerul �nregistrat,copiii
a căror v�rstă nu depăşeşte 21 de ani sau au peste acestă v�rstă, dacă se află �n
�ntreţinerea părinţilor, părinţii ce sunt financiar dependenţi de copiii care locuiesc �n
Suedia. Părinţii studenţilor nu beneficiază de acest drept.
Formularul completat poate fi trimis prin poşţă Autorităţii pentru Migraţie sau
poate fi depus personal la unul dintre sediile acestei instituţii. Pentru cei angajaţi şi pentru
studenţi există posibilitatea �nregistrării prin intermediul internetului. Documentul
doveditor al �nregistrării �n Suedia va fi trimis la adresa declarată din Suedia şi este
valabil p�nă la o notificare ulterioară, fără a fi necesară re�nnoirea. Nu se plătesc taxe.
Documentul este valid pe timpul rezidenţei �n Suedia şi �ndeplinirii condiţiile specificate
anterior. După cinci ani se poate obţine un drept de rezidenţă permanent. Deciziile de
neacordare a dreptului de rezidenţă nu pot fi contestate.
Cetăţenii rom�ni, deţinători ai unui drept de rezidenţă şi care doresc să stea �n
Suedia mai mult de un an, trebuie să solicite un �număr personal� echivalent cu
�nregistrarea �n baza naţională de date şi cu obligatţa de a plăti taxe statului suedez. Un
număr personal temporar se poate solicita şi �n cazul unei angajări pe o perioadă limitată
de timp. Numărul personal se poate obţine numai dacă este �ndeplinită condiţia existenţei
unui contract de muncă sau a intenţiei de a răm�ne pe teritoriul Suediei mimim un an.
Numărul personal se obţine de la Skatteverket ( Swedish Tax Agency) şi este
necesar pentru a beneficia de sistemul de asigurări sociale din această ţară.
Cetăţeanul rom�n care doreşte să �şi găsească un loc de muncă �n Suedia poate
solicita sprijinul �Arbetsf�rmedlingen� (Employment Service), instituţie abilitată cu
monitorizarea pieţei muncii, at�t timp c�t se află �n posesia unui număr personal.
Instituţia publică regulat, at�t la sediile sale, c�t şi pe site-ul oficial, cererile şi ofertele de
muncă existente pe piaţa muncii din Suedia (exclusiv �n limba suedeză). Persoanele
interesate �n obţinerea unui contract de muncă �n această ţară trebuie să cunoască faptul
că una din cerinţe principale de acces pe piaţa muncii este cunoaşterea limbii suedeze, cel
puţin la nivel mediu.
Link-uri utile:
Arbetsf�rmedlingen (Swedish Employment Service) www.ams.se
Migrationsverket ( Swedish Migration Board) www.migrationsverket.se
Skatteverket ( Swedish Tax Agency) www.skatteverket.se
Site-urile sunt disponibile si in limba engleza, partial www.ams.se
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
3. Salariul minim in Spania pentru anul 2007 [Publicat: 23/01/2007]
Comunicat de presă
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu
privire la valoarea salariului minim interprofesional din Spania, pentru anul 2007.
Consiliul de Miniştri din Spania a aprobat valoarea de 570,60 euro lunar pentru
salariul minim interprofesional pentru anul 2007, ceea ce reprezintă o creştere cu 29,70
euro lunar faţă de anul anterior.
Cu caracter general, salariul minim a fost stabilit la 19,02 euro pe zi, respectiv
7.988,40 euro pe an.
Pentru lucrătorii temporari/sezonieri care lucrează pentru o societate p�nă la 120
de zile, s-a stabilit valoarea de 27,02 euro pe zi.
Pentru lucrătorii din domeniul casnic, valoarea minimă stabilită este de 4,47
euro/zi lucrată.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
4. Reglementari privind accesul cetatenilor romani pe piata muncii din Irlanda [Publicat: 23/01/2007]
Comunicat de presă
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu
privire la rmodalitatea �n care cetăţenii rom�ni pot intra pe piaţa muncii din Irlanda.
Av�nd �n vedre că Guvernul irlandez a impus măsuri tranzitorii privind accesul
cetăţenilor rom�ni pe piaţa muncii, aceştia au �n continuare nevoie de permis de muncă
pentru a se angaja �n Irlanda.
Este important de precizat faptul că, la ocuparea posturilor vacante, angajatorii
irlandezi trebuie să dea prioritate solicitanţilor din cadrul Spaţiului Economic European
(SEE), şi apoi cetăţenii din Rom�nia şi Bulgaria, care au prioritate la angajare �n faţa
cetăţenilor din afara SEE.
De asemenea, cetăţenii rom�ni care au muncit �n Irlanda anterior datei de 31
decembrie 2006, �n baza unui permis de muncă valabil, pentru o perioadă continuă de 12
sau mai multe luni, nu mai au nevoie de permis de muncă. De asemenea, nu au nevoie de
permis de muncă nici cetăţenii rom�ni care au fost deja scutiţi anterior de această
obligaţie, �n virtutea statutului lor existent de rezidenţă �n Irlanda.
Situaţii specifice
I. Soţia şi dependenţii unui rezident �n Irlanda, care a lucrat, cel puţin doisprezece
luni, pe baza unui permis de muncă
Dacă persoana respectivă a muncit, pe baza unui permis de muncă, �nainte de 31
decembrie 2006, cel puţin 12 luni �n Irlanda, soţia şi dependenţii nu mai au nevoie de
permis de muncă.
Cu toate acestea, dacă soţia şi dependenţii au intrat �n Irlanda după 1 ianuarie
2007, permisul de muncă este obligatoriu, deşi nu mai este necesar testul pieţei muncii
(anunţul la ziar şi la FAS - Autoritatea Naţională irlandeză pentru Pregătirea şi Angajarea
Forţei de Muncă).
Notă: Aceste drepturi nu se aplică cetăţenilor rom�ni care au fost �n Irlanda cu viză de
studii şi au avut dreptul la 20 de ore de muncă săptăm�nal. Aceştia vor putea studia �n
continuare şi munci cu jumătate de normă, dar nu vor putea munci cu normă �ntreagă,
dec�t dacă obţin contract de muncă legal.
II. Rezidenţii �n Irlanda, care muncesc de mai puţin de 12 luni pe baza unui permis
de muncă
Aceştia vor avea nevoie de permis de muncă p�nă la completarea perioadei de 12
luni, după care vor putea lucra liber (fără permis).
III. Soţia şi dependenţii unui rezident �n Irlanda, care a lucrat mai puţin de
doisprezece luni, pe baza unui permis de muncă
Aceştia vor avea nevoie de permis de muncă pentru o perioadă continuă de 12 luni.
IV. Posesorii de numere PPS (Personal Public Service)
Pentru a lucra �n Irlanda, este nevoie de obţinerea unui număr PPS - echivalentul
unei �nregistrări �n reţea de asistenţă socială naţională - care se eliberează de Biroul local
de Asistenţă Socială
Toţi cetăţenii rom�ni care au eliberate PPS, dar nu au drept de muncă legal
(contract de muncă), nu vor putea munci legal �n Irlanda doar pe baza PPS-ului, care nu
este un substitut pentru permisul de muncă (ci numărul de asigurări sociale �n baza căruia
se plătesc impozitele sau se primesc beneficiile legale).
Aşa cum am fost informaţi de către Ambasada Rom�niei la Dublin, noua Lege
privind permisele de muncă (The Employment Permits Act 2006) a intrat �n vigoare la 1
ianuarie 2007. Lansarea oficială a legislaţiei privind Pemisele de muncă va avea loc la 24
ianuarie 2007. Documentul ce va fi lansat va conţine date suplimentare privind
modalizăţile de implementare a legislaţiei şi de obţinere a permiselor de muncă, pe care
le vom aduce la cunoştinţa opiniei publice c�t mai repede posibil.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
5. Angajarea lucratorilor romani in agricultura, in Italia [Publicat: 23/01/2007]
COMUNICAT DE PRESĂ
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu
privire la modalitatea de angajare �n domeniul agriculturii �n Italia.
De la 1 ianuarie 2007 Italia, deşi a impus măsuri tranzitorii de acces pe piaţa forţei
de muncă, a liberalizat pătrunderea lucrătorilor rom�ni �n domeniul agricol, sezonier.
Prin urmare, cetăţenii rom�nii care doresc să lucreze �n agricultură �n Italia o pot
face �n baza unei declaraţii de angajare din partea angajatorului, put�nd solicita cartea de
şedere direct la Chestura sau prin intermediul oficiilor poştale �n interval de trei luni de la
data intrării �n Italia.
Pentru a obţine un contract de muncă �n Italia �n agricultură cei interesaţi pot
apela la Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă, agenţi privaţi �nscrişi la Inspectoratul
Teritorial de Muncă care au oferte ferme de muncă de la angajatorii italieni, contact
direct cu angajatorii italieni, acces�nd portalul EURES, agenţi privaţi italieni şi, probabil,
Centrele de Plasare (Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale italian �ncă evaluează această
ultima posibilitate �n ceea ce priveşte cetăţenii rom�ni din cauza perioadei de tranziţie de
1 an impuse de Italia, �nsă, �n prezent, restul cetăţenilor comunitari pot apela la aceste
centre).
�n Italia, salariul minim brut �n sectorul agricol este 1.019,19 euro/luna pentru
muncitori agricoli angajaţi pe perioadă nelimitată şi de 855,61 euro/ pentru muncitori
agricoli necalificaţi angajaţi pe perioadă nelimitată �n cooperative (valori extrase din
Contractul colectiv de muncă al lucrătorilor din cooperative valabil p�nă la 31 decembrie
2009).
Facem precizarea că, de la 1 ianuarie 2007 pentru perioada de muncă legală
realizată �n Italia, intervalul �n care s-a cotizat at�t de angajatori c�t şi de angajaţi
reprezintă stagiu de cotizare a pensiei
Pentru problemele pe care un lucrător rom�n le are �n Italia şi care derivă din
raporturile de muncă acesta poate apela la ataşatul pentru probleme de muncă din cadrul
Ambasadei Rom�niei �n Italia (adresa: Via del Serafico nr. 69-75, 00142 Roma, tel/fax:
0039.06.51.98.70.93, e-mail: [email protected])
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
6. Domenii deficitare pe piata muncii din Finlanda [Publicat: 23/01/2007]
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu privire la domeniile deficitare pe piaţa muncii din Finlanda.
După cum se cunoaşte, Finlanda este unul din cele zece state membre ale Uniunii Europene care au permis accesul liber pe piaţa muncii a cetăţenilor rom�ni, după 1 ianauarie 2007. �n această situaţie, lucrătorii rom�ni se pot angaja �n muncă pe teritoriul finlandez �n aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii proprii, supun�ndu-se legislaţiei �n materie de ocupare din Finlanda.
Domeniile care, �n general, �n acest moment se confruntă cu lipsă de forţă de muncă sunt sănătatea, industria de construcţii, industria metalurgică şi serviciile.
Turku reprezintă una dintre principalele regiuni finlandeze care �nregistrează un deficit de forţă de muncă, acesta fiind evaluat la aproximativ 2.000 de locuri de muncă, �n special �n industria navală (sudori, instalatori, electricieni), aşa cum ne informează Ambasada Rom�niei la Helsinki.
Potrivit estimărilor Ministerului Muncii finlandez, numărul total al locurilor de muncă vacante �n �ntrega ţară este de aproximativ 33.000.
De asemenea, se apreciază că, �n viitor, Finlanda va avea nevoie de forţă de muncă străină �n special �n turism, mass-media şi comunicaţii, sănătate (asistente şi �ngrijitoare) , servicii sociale.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: Departamentul pentru Munca in Strainatate
http://www.mmssf.ro
7. OMFM organizeaza actiuni cu caracter permanent de inscriere in banca de date pentru solicitantii de locuri de munca in strainatate [Publicat: 23/01/2007]
Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă aduce la cunoştinţa opiniei publice că organizeaza la sediul sau din str. Valter Maracineanu, nr. 1-3, sect. 1, Bucuresti, actiunea de inscriere in banca de date pentru urmatoarele meserii:
- drujbist �n domeniul forestier - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 1 an experienţă.
- fasonator mecanic �n domeniul forestier - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 1 an experienţă.
- măcelar-tranşator - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- ospătar - barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- bucătar - barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- asamblor montator profile aluminiu si geamuri termopan - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 3 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- fierar betonist - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- dulgher - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- zidar - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- faianţar/mozaicar - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- electrician �n construcţii - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-40 ani si minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- tinichigiu-vopsitor auto autobuze şi camioane - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- mecanic autobuze şi camioane - Scania, Iveco, Volvo, etc. - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- mecanic utilaj greu (mecanic excavatoare, macarale, buldozere, etc)- barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- mecanic hidraulic - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- electromecanic autobuze şi camioane - Scania, Iveco, Volvo, etc. - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- instalator aer condiţionat - barbati cu varsta cuprinsa intre 20 - 40 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007.
- cazangiu - barbati cu varsta cuprinsa intre 20-45 ani si minim 5 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007, capacitate sudura argon şi CO2.
- sudor argon şi CO2 - barbati cu varsta de maxim 45 ani si minim 3 ani vechime, dovedită cu carnetul de muncă imediat anterior anului 2007, capacitate �n sudură TIG, MIG, MAG.
- electrician �naltă şi medie tensiune - barbati cu varsta de maxim 45 ani si minim 5 ani vechime dovedita cu carnetul de munca imediat anterior anului 2007.
- şofer tir internaţional - barbati cu varsta de maxim 45 ani şi minim 2 ani vechime, dovedită cu carnetul de munca imediat anterior anului 2007, precum şi acte doveditoare din care să rezulte efectuarea de curse internaţionale.
Aceasta actiune se va desfasura zilnic (de luni pana vineri), intre orele 09.00-16.00.
Documente necesare pentru depunerea dosarului:
- Copie B.I. sau C.I. cu valabilitate de min. 6 luni;
- Copie paşaport cu valabilitate de min. 6 luni;
- Fişă personală (tipizat OMFM);
- C.V. �n limba rom�nă ( tipizat OMFM);
- Copie legalizată a certificatului de absolvire şi/sau calificare;
- Copie legalizată a cărţii de muncă (toate paginile scrise);
- certificat de sănătate (conform HGR nr. 850/2002);
- Cazierul judiciar �n original care să ateste că nu are antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni);
- Declaraţie pe proprie răspundere legalizată notarial din care să rezulte că solicitantul nu beneficiază de pensie de invaliditate;
- Declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte numărul de copii minori aflaţi �n �ntreţinerea acestuia, autentificată la notariat;
- Dovada emisa de Serviciul Public pentru Asistenta Speciala/primar, din care sa rezulte ca solicitantul de locuri de munca in strainatate a notificat acestora intentia de a lucra in strainatate.
- 2 fotografii tip paşaport.
MENŢIONĂM CĂ OFICIUL PENTRU MIGRAŢIA FORŢEI DE MUNCĂ NU PERCEPE NICI UN FEL DE TAXE ŞI COMISIOANE.
Persoanele care vor prezenta documente falsificate, fie prin ştergerea sau adăugarea �n mod intenţionat a unor date din cuprinsul �nscrisului, fie prin contrafacerea �ntregului �nscris, la �nregistrarea dosarului personal �n banca de date a O.M.F.M. �n scopul obţinerii dreptului de a beneficia de un contract de muncă �n străinătate vor fi denunţate de �ndată organelor abilitate pentru cercetarea penală şi pedepsirea faptelor comise.
Precizăm că vor fi acceptate numai dosarele �n care se prezintă toate documentele specificate mai sus, dosarul depus constituind primul pas �n procesul de recrutare şi plasare a forţei de muncă �n străinătate.
BIROUL DE PRESĂ
Sursa: www.omfm.ro
8. OMFM organizeaza in perioada 15-31.01.2007 inscrieri in banca de date pentru dulgheri iar in perioada 15-22.01.2007 pentru operatori masini textile [Publicat: 23/01/2007]
Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncă aduce la cunoştinţa opiniei publice că organizeaza la sediul sau din str. Valter Maracineanu, nr. 1-3, sect. 1, Bucuresti, actiuni de inscriere in banca de date dupa cum urmeaza:
* In perioada 15-31.01.2007 pentru persoanele care au meseria de dulgher si indeplinesc urmatoarele conditii:
* bărbaţi v�rsta 20-45 ani;
* experienţă de minim 6 luni (dovedită cu carnetul de muncă).
* In perioada 15-22.01.2007 pentru persoanele care au meseria de operator maşini textile si indeplinesc urmatoarele conditii:
* bărbaţi şi femei cu v�rsta 25-35 ani;
* experienţă de minim 3 ani (dovedită cu carnetul de muncă) .
Documente necesare pentru depunerea dosarului:
- Copie B.I. sau C.I. cu valabilitate de min. 6 luni;
- Copie paşaport cu valabilitate de min. 6 luni;
- Fişă personală (tipizat OMFM);
- C.V. �n limba rom�nă ( tipizat OMFM);
- Copie legalizată a certificatului de absolvire şi/sau calificare;
- Copie legalizată a cărţii de muncă (toate paginile scrise);
- certificat de sănătate (conform HGR nr. 850/2002);
- Cazierul judiciar �n original care să ateste că nu are antecedente penale (termen de valabilitate 6 luni);
- Declaraţie pe proprie răspundere legalizată notarial din care să rezulte că solicitantul nu beneficiază de pensie de invaliditate;
- Declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte numărul de copii minori aflaţi �n �ntreţinerea acestuia, autentificată la notariat;
- Dovada emisa de Serviciul Public pentru Asistenta Speciala/primar, din care sa rezulte ca solicitantul de locuri de munca in strainatate a notificat acestora intentia de a lucra in strainatate.
- 2 fotografii tip paşaport.
MENŢIONĂM CĂ OFICIUL PENTRU MIGRAŢIA FORŢEI DE MUNCĂ NU PERCEPE NICI UN FEL DE TAXE ŞI COMISIOANE.
Persoanele care vor prezenta documente falsificate, fie prin ştergerea sau adăugarea �n mod intenţionat a unor date din cuprinsul �nscrisului, fie prin contrafacerea �ntregului �nscris, la �nregistrarea dosarului personal �n banca de date a O.M.F.M. �n scopul obţinerii dreptului de a beneficia de un contract de muncă �n străinătate vor fi denunţate de �ndată organelor abilitate pentru cercetarea penală şi pedepsirea faptelor comise.
Precizăm că vor fi acceptate numai dosarele �n care se prezintă toate documentele specificate mai sus, dosarul depus constituind primul pas �n procesul de recrutare şi plasare a forţei de muncă �n străinătate.
BIROUL DE PRESĂ
Sursa: www.omfm.ro
9. Decizia adoptata de Consiliul de Ministri din Italia privind accesul cetatenilor romani pe piata fortei de munca [Publicat: 09/01/2007]
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate aduce la cunoştinţa opiniei publice, �n completarea comunicatului de presă din data de 29.12.2006 referitor la decizia adoptată de Consiliul de Miniştri din Italia privind accesul cetăţenilor rom�ni pe piaţa forţei de muncă, că �ncep�nd cu data de 01.01.2007 cetăţenilor rom�ni nu li se vor mai aplica dispoziţiile decretului de lege nr. 286/25.07.1998 cu modificările şi completările ulterioare (Textul unic privind imigrarea), ci dispoziţiile DPR nr. 54/2002 cu modificările şi completările ulterioare (textul unic al dispoziţiilor legale şi regulamentare �n materie de circulaţie şi şedere a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene).
�n special vor fi puse �n aplicare dispoziţiile de drept comunitar �n materie de liberă circulaţie pe teritoriul UE, inclusiv cele privind �ndepărtarea de pe teritoriul naţional. �n plus, cetăţenii rom�ni neocomunitari vor putea intra liber �n Italia şi, dacă se vor afla �n posesia criteriilor indicate de DPR nr. 54/2002, vor putea solicita cartea de şedere chesturilor competente, direct sau prin intermediul oficiilor poştale.
Referitor la dreptul la libera circulaţie şi la prevederea specifică a art. 7 din DPR nr. 54/2002, care dispune că cetăţenii comunitari nu vor putea fi expulzaţi, �nsă vor putea fi �ndepărtaţi doar pentru motive de ordine, siguranţă sau sănătate publică, �ncep�nd cu data de 1.01.2007 �ncetează efectele măsurilor de expulzare adoptate faţă de respectivii cetăţeni neocomunitari, cu excepţia celor emise pentru motive de ordine, siguranţă sau sănătate publică.
De asemenea, �n completarea comunicatului menţionat anterior, pentru toate celelalte sectoare de producţie (�n afara celor pentru care s-a decis acordarea liberului acces pe piaţa muncii din Italia), angajarea lucrătorilor rom�ni va avea loc printr-o procedură simplificată prin expedierea prin recomandată cu confirmare de primire prin poştă, de către angajator la ghişeul Unic de Imigrare competent a unei solicitări de autorizare a angajării (nulla osta) utiliz�nd formularul special disponibil pe site-urile de internet ale ministerului de Interne (www.interno.it) şi ale Ministerului Solidarităţii Sociale (www.welfare.gov.it).
Totodată menţionăm faptul că Consiliul de Miniştri din Italia a considerat să nu se mai facă apel la contingente.
Ghişeul Unic pentru Imigrare al provinciei unde se va dezvolta activitatea lucrativă, după ce verifică condiţiile contractuale de către Direcţia Provincială de Muncă, ia măsuri pentru eliberarea autorizării, ce va trebui să fie prezentate de către lucrător chesturii pentru a solicita cartea de şedere, direct sau prin intermediul oficiilor poştale.
Orice noi informaţii vor fi aduse la cunoştinţa opiniei publice �n cel mai scurt timp.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
Secretar de Stat
Sursa: www.omfm.ro
10. Spania a decis sa impuna Romaniei o perioada de tranzitie de maximum 2 ani [Publicat: 09/01/2007]
Departamentul pentru Muncă �n Străinătate informează persoanele interesate cu privire la decizia Spaniei �n ceea ce priveşte regimul aplicabil cetăţenilor rom�ni şi bulgari, după 1 ianuarie 2007.
Conform comunicatului autorităţilor spaniole, s-a decis să se impună Rom�niei şi Bulgariei perioade tranzitorii privind accesul pe piaţa muncii pentru o durată de maximum doi ani de la data aderării.
Decizia spaniolilor are ca obiectiv, potrivit declaraţiilor făcute, adaptarea acestei perioade de o manieră flexibilă, �n sensul �n care, dacă evoluţia pieţei de muncă spaniolă o va permite, perioada va fi redusă faţă de termenul iniţial. �n acest sens, se prevede că la finalul primului an, Guvernul, �mpreună cu partenerii de dialog social, să evalueze efectele aplicării perioadei de tranziţie aprobate şi, �n funcţie de concluziile la care se va ajunge, va decide continuarea perioadei de tranziţie sau terminarea acesteia.
Guvernul spaniol va elabora instrucţiunile şi procedurile necesare pentru punerea �n aplicare a acestei decizii, pe care Departamentul pentru Muncă �n Străinătate le va aduce la cunoştinţa opiniei publice imediat ce vor fi comunicate.
Din informările primite, a rezultat şi că Guvernul spaniol a aprobat, �n şedinţa din 22 decembrie 2006, contingentul de lucrători din ţări noncomunitare pentru anul 2007, ce prevede o cifră provizorie de 27.034 de locuri de muncă stabile, ce poate fi modificată �n caz de cerinţe, 455 de vize pentru căutarea unui loc de muncă �n domeniul casnic, aproximativ 61.000 de contracte sezoniere şi 92.000 de contracte nominative, necunosc�ndu-se �ncă dacă lucrătorii rom�ni şi bulgari vor putea accesa aceste locuri de muncă şi/sau va exista un regim diferit.
Orice informaţie suplimentată va fi făcută cunoscută opiniei publice de urgenţă.
Daniela Nicoleta ANDREESCU
SECRETAR DE STAT
Sursa: OMFM
http://www.omfm.ro