Articole
Inregistrari 1 - 4 din 4
1. Cum sa atragi candidati valorosi [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 31/12/2008]
Cum sa atragi candidati valorosi
Atunci cand demarezi un proces de recrutare, primul pas este sa iti construiesti baza de candidati. Aceasta trebuie sa fie suficient de mare pentru a-ti permite o selectie atenta, dar desigur trebuie sa cuprinda si subiecti de calitate. Te confrunti deci cu urmatoarea problema: Trebuie sa obtii volum si trebuie sa obtii calitate. Statistica recrutarii arata ca pentru a alege un candidat, ai nevoie de o lista scurta de minim 5 candidati. Pentru a avea un candidat pe lista scurta, ai nevoie de minim 10 aplicatii dintre care sa alegi. Un calcul simplu arata ca pentru a angaja o persoana, trebuie sa primeste minim 50 de aplicatii pentru anuntul dat. Desigur, ai nevoie de o singura persoana si teoretic un singur Cv este suficient, daca acela este persoana potrivita. Statistic vorbind, aceasta situatia fericita este prea improbabila pentru a fi luata in calcul. In consecinta, trebuie sa te gandesti cum sa atragi candidatii. Iata mai jos cateva solutii simple dar care vor maximiza vizibilitatea si atractivitatea anuntului tau. Urmeaza-le si vei vedea diferenta:
- Personalizeaza anuntul: utilizeaza modalitatile oferite de Quickjopbs.ro pentru a promova numele, imaginea si obiectul de activitate al companiei tale. Plaseaza pe site sigla companiei, si o scurta descriere a obiectului de activitate al companiei. Nu numai ca este o modalitate de a-ti face publicitate, dar in felul acesta candidatii isi pot aminti mai usor informatiile esentiale si vor reactiona mai bine la anunt deoarece vor sti in atentia cui aplica. Anunturile care nu contin datele angajatorului sunt in general privite cu suspiciune.
- Fa o descriere detaliata a postului pe care il oferi. Ai cel putin 2 avantaje: o descriere detaliata, arata interes si profesionalism din partea angajatorului. Arata ca acesta are un Job Description clar din care s-a inspirat atunci cand a creat anuntul si implicit sugereaza maturitate organizationala. Cateva randuri in plus la acest capitol inseamna zeci de candidati valorosi atrasi suplimentar. Pe de alta parte, printr-o descriere clara si detaliata, vei elimina aplicatiile neoportune si vei economisi timp pretios: un anunt neclar atrage aplicatii nepotrivite. Candidatii citesc anutul si decid daca oferta ta este ceea ce cauta sau nu... dar nu pot face acest lucru in lipsa informatiei relevante. Daca anuntul nu este clar, o parte a candidatilor nu vor intelege anuntul si nu vor aplica, iar o alta parte vor intelege gresit si vor aplica in?til, nefiind ceea ce ai nevoie. In consecinta: un anunt clar si explicit atrage candidatii potriviti. Cu cat un anunt este mai clar si explicit, cu atat candidatii care vor aplica vor intruni intr-o mai mare masura cerintele tale, datorita procesului de auto-selectie. Pentru a veni in intampinarea acestei necesitati, Quickjobs.ro iti ofera sugestii privind responsabilitatile clasice pentru cele mai cautate pozitii din diverse domenii. Acceseaza in acest sens sectiunea de Articole, subsectiunea Exemple Job Descriptions. Poti utiliza pasajele cele mai potrivite pentru a imbogati si detalia descrierea postului oferit de compania ta.
- Utilizeaza fraze scurte si la obiect, care fac referire la activitati practice, si nu lasa loc la ambiguitati... pana la urma ai nevoie de cineva care chiar stie sa faca acel job.
- Completeaza si cateva randuri privind oferta companiei: mediu de lucru, beneficii, oportunitati de dezvoltare profesioanla, eventual salariu.
Succes!
2. Nu pierde avantajul Online [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 31/12/2008]
Nu pierde avantajul Online
Un anunt de mica publicitate are un mare dezavantaj: intotdeauna fie suprafata fie numarul de cuvinte duc la cresterea proportionala a costurilor. Spre deosebire de acestea, site-urile de recrutare au avantajul ca iti permit sa plasezi anunturi oricat de complexe si oricat de lungi, extreme de puternice si relevante prin continut. In plus,ofera posibilitatea de a-ti face reclama prin descrieri ample ale companiei tale si sigle colorate, posibilitate acordata implicit cu spatial nelimitat al anuntului. Nu in ultimul rand, anunturile sunt interactive, fiind indexate de motoarele de cautare, astfel incat, anumite cuvinte cheie pot declansa rezultate spectaculoase in ceea ce priveste succesul anuntului, atat prin aceea ca se listeaza inaintea altor anunturi cat si datorita efectului psihologic pe care il au asupra cititorului! In consecinta, de ce sa pierzi avantajul Online cu anunturi care parca sunt scrise pentru mica publicitate?
3. Structura unui anunt de Recrutare Online [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 31/12/2008]
Structura unui anunt de Recrutare Online
Un anunt de recrutare online difera de orice alt anunt de recrutare prin oportunitatile pe care le ofera.
- Titlul: Titlul este unul dintre cele mai importante elemente ale anuntului deoarece este primul element care intra in contact cu candidatii. Titlul trebuie sa fie scurt, dar explicit si clar si sa convinga aplicantii ca merita sa deschida acel anunt. Principala calitate a unui titlu bun este relevanta, adica masura in care reuseste sa condenseze cele mai importante informatii din corpul anuntului care pot determina decizia de a aplica din partea candidatului.
- Sumarul introductiv: Reprezinta practic primele 5-7 randuri cu care incepe anuntul si care la randul lor trebuie sa aiba aceiasi principala calitate: relevanta. Acest sumar introductiv trebuie sa fie pe cat posibil o descriere succinta a postului oferit. El are un rol motivator, asemenea unui carlig, determinand candidatul sa continue lectura anuntului. Aceste prime randuri...trebuie sa fie capabile sa aprinda imaginatia candidatului sa ii creeze dorinta impulsiva de a aplica. Restul anuntului vine in completare cu detalii si informatii punctuale, dar anuntul este "vandut" practic de catre sumarul de deschidere. El trebuie sa contina practic in substrat toate beneficiile pe care le va avea viitorul ocupant al jobului, prin aceea ca ii creioneaza imaginea companiei, a colectivului in care va fi parte, a perspectivelor profesionale si ale continutului muncii. Totul trebuie realizat prin fraze clare, continand verbe energice si substantive picturale care permit vizualizarea celor descrise mai sus. Pe scurt: ce anume face jobul special, ce anume face compania atractiva, in ce consta jobul.
- Responsabilitati: Contine informatii si detalii despre activitatea care va fi efectuata. In general aceste informatii se preiau cu copy&paste din fisele de post ale companiei. Totusi, daca acestea lipsesc sau se doreste imbogatirea lor, Quickjobs.ro va ofera posibilitatea de a va inspira din Exemplele de Job Descriptions afisate in categoria Articole. Informatiile prezentate aici trebuie sa descrie cat mai clar cu putinta continutul muncii. Cuvantul cheie este acuratete.
- Cerinte: Contine nivelul de experienta cerut, competentele, abilitatile si calitatile personale considerate necesare in indeplinirea cu succes a atributiilor postului prezentat. Este o sectiune foarte importanta prin aceea ca seteaza implicit permisivitatea si accesibilitatea anuntului. Daca de exemplu se solicita experienta de minim 10 ani, atunci desigur ca anuntul este restrictiv si doar o mica parte a candidatilor care parcurg anuntul vor fi in masura sa aplice. Alte cerinte pot fi la fel de restrictive, de exemplu daca se solicita cunostiinte intr-un domeniu foarte specializat pentru care din start numarul de candidati potentiali este limitat. Aceasta sectiune functioneaza foarte bine deci asemeni unui filtru, prin macanismul de auto-selectie. Atentie deci: cu cat cerintele vor fi mai restrictive, cu atat numarul de aplicanti va fi mai mic. Pe de alta parte, cu cat cerintele vor fi mai bine definite, cu atat calitatea candidatilor va fi mai buna, cei care nu corespund evitand sa aplice. Este bine ca cerintele sa fie rezonabile si sa lase un anumit spatiu de miscare candidatilor deoarece aveti nevoie de mai multi candidati dintre care sa alegeti.
- Oferta: Nu uitati de rubrica Oferte si Beneficii, continand o scurta prezentare a mediului de lucru, perspectivelor profesionale, pachetului salarial. Are un bun rol motivator dar este important sa nu promiteti mai mult decat puteti oferi.
4. Titlul Ideal [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 31/12/2008]
Titlul Ideal
Recrutarea online are nenumarate avantaje: este un mijloc rapid, eficient si comod de a atrage candidate valorosi in noua era informatica. Pe de alta parte, succesul unei campanii de recrutare online depinde de mai multi factori, printre care capacitatea recruiter-ului de a face anuntul cat mai atractiv si interesant. Una dintre componentele succesului este si Titlul. In recrutarea online, Titlul este cu atat mai important cu cat spre deosebire de anunturile din presa scrisa, unde foarte rapid pe langa titlu candidatii pot trece in revista intregul anunt, in recrutarea online, de obicei in prima faza candidatii au acces doar la titlu. Pentru un moment sa ne inchipuim ca suntem in cautarea unui loc de munca... intram pe site-ul Quickjobs.ro si intram intr-o categorie, sau tastam un cuvant cheie. Imediat motorul de cautare al site-ului va afisa o lista de posturi disponibile. Se pot aplica filtre pe oras si companie desigur, dar in general numarul ofertelor disponibile ramane foarte mare... si in general toate se numesc la fel. De exemplu ?Contabil?, sau ?Financial Controller? sau ?Secretara? sau ?Asistenta Manager?, ori ?Sofer ??etc. Candidatul se vede nevoit sa parcurga anunt cu anunt pentru a vedea daca este ceea ce cauta... iar daca nu recunoaste numele firmei.. nu poate decat sa ia anunturile unul cate unul. Pot fi zeci in acea categorie. Iata de ce, titlul are o importanta covarsitoare... el trebuie sa fie clar, explicit dar si atractiv. Titlul trebuie personalizat pe cat posibil si imbogatit cu informatii relevante. Pe scurt, un titlul bun este:
- Clar
- Explicit
- Relevant
Avand aceste 3 caracteristici reunite, Titlul si prin titlu anuntul in sine, devine ATRACTIV.
Este important de subliniat ca rolul unui anunt de recrutare este sa atraga cat mai multi candidati valorosi. Nu trebuie confundat anuntul de recrutare cu un extras din Fisele de Post sau cu un decupaj din Organigrama. Titlul anuntului nici macar nu trebuie sa fie exact ca in fisa de post...deoarece anuntul de recrutare este un instrument de marketing.
Cuvantul cheie in rezolvarea problemei este ?relevant?. Un titlu relevant contine practic toata informatia de care are nevoie candidatul pentru a lua o decizie. Desi aparent dificil, acest lucru poate fi obtinut destul de usor prin includerea in titlu a unor informatii suplimentare care sa il faca mai explicit si sa permita delimitarea, diferentierea de celelalte anunturi cu acelasi nume. In acest sens, Quickjobs.ro a introdus o facilitate revolutionara care va ajuta sa faceti primul pas in alegerea titlului ideal. Title Selector va anunta in timp real, imediat ce ati introdus titlul si ati trecut la urmatorul camp, daca titlul respectiv se mai gaseste intre anunturile active, si de cate ori apare. Daca de exemplu titlul respectiv mai apare de 3 ori, este in regula, puteti utiliza acel titlu, anuntul va fi in continuare vizibil si distinct printre celelalte. Daca insa Title Selector va arata ca mai sunt inca 30 de anunturi cu acelasi titlu, in mod sigur nu este o decizie buna sa pastrati acest titlu. Ce se poate face:
- Daca doresti sa scoti in evidenta importanta companiei, Titlul poate fi: ?Contabil, in societatea No.1 in Contabilitate & Audit ? sau ?Auditor in companie BIG4?
- Daca doresti sa scoti in evidenta provocarile si oportuntatile profesionale oferite odata cu job-ul, Titlul poate fi: ?ASM, regiune cu potential deosebit?
- Daca doresti sa scoti in evidenta o anumita particularitate a job-ului, Titlul poate fi: ?Client Service Director, clienti internationali? sau ?Mecanic, Service autorizat, masini de lux?, ori ?Sofer protocol? sau ?Programator, aplicatii C#?
Practic, orice detaliu al job-ului poate fi utilizat pentru a personaliza titlul. In mod sigur, recurgand la aceasta metoda, candidatii vor fi mai bine informati in legatura cu continutul job-ului si avantajele lui: Un titlu bun atrage candidati valorosi!