Articole
Inregistrari 1 - 7 din 7
1. Agentul de Asigurari [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Agentul de Asigurari |
Agentul de asigurări este o persoană nu tocmai iubită iar meseria, deşi continuu prezentă �n paginile ziarelor, nu reuşeşte �ntotdeauna să atragă. Companiile de asigurare fac �nsă eforturi constante �n a-şi menţine o forţă de v�nzări c�t de c�t stabilă, oferind comisioane atrăgătoare, telefoane cu minute incluse, un post stabil şi o anumită perspectivă profesională, merg�nd de la agent de asigurări trec�nd prin poziţia de unit manager(director de agenţie ori filială) p�nă la cea de country manager. De ce �n ciuda ofertei pe ansamblu atractivă şi a faptului că avem de-a face aproape exclusiv cu companii străine, multinaţionale, oamenii privesc această soluţie de angajare ca fiind una dintre ultimile de acceptat şi mai ales de ce impresia generală �n ceea ce priveşte această meserie este at�t de proastă? �n primul r�nd trebuie spus că această meserie este una a normalităţi �ntr-o societate care se doreşte sănătoasă, este una absolut necesară şi pozitivă. Şi aceasta deoarece asigurarea ar trebui să fie un lucru comun, care face parte din viaţa noastră şi care reprezintă modul nostru de a reacţiona inteligent şi �nţelept la posibilele pericole (sau momente dificile) ale vieţii: de la inundaţii, cataclisme naturale, p�nă la probleme de sanătate, pensie ori malpraxis. C�ţi nu şi-au dorit, după ce au pierdut agoniseala de o viaţă, să se fi asigurat �ntr-un fel, mai ales că primele de asigurare, nu sunt mari �n raport cu beneficiile? Problema este �nsă că pentru mulţi prima de asigurare, deşi rezonabilă �n raport cu beneficiile, nu este percepută �n egală măsură ca fiind rezonabilă �n raport cu costul curent al vieţii. Practic, oamenii consideră că nu �şi pot permite acest cost. Uneori este o realitate. Alteori este o problemă de percepţie. Pe de altă parte, intervine politica foarte agresivă şi deja renumită a unor companii de asigurare care prin reprezentanţii săi, menţin un pressing accetuat asupra potenţialilor beneficiari. Aceştia, ajung să se simtă agresaţi şi �n concluzie ajung să adopte o reacţie de respingere nediferenţiată, �n raport cu orice asigurare. Agenţii percep asigurările ca orice domeniu de sales(v�nzări). �nsă, acest domeniu ar trebui privit din start din altă perspectivă şi anume dintr-o perspectivă umanistă, cu substrat economic desigur, dar nici pe departe ca o v�nzare de bunuri de larg consum. Meseria este una complexă şi presupune multe abilităţi. Agentul de succes este o persoană care inspiră �ncredere şi care trebuie să ştie să arate compasiune şi �nţelegere, pe de o parte, dar şi faptul că deţine o soluţie autentică la o serie de probleme, că prin serviciul oferit este capabil să acopere diverse riscuri şi să ofere deci confortul psihologic şi liniştea de care fiecare avem nevoie, siguranţă, pe de altă parte. V�rsta nu contează pentru această meserie şi nici sexul. Este important să fie o persoană cultivată, cu o anumită educaţie şi o disponibilitate implicit afirmată spre comunicare cu persoane din medii diverse, cu diverse meserii, practic cu oricine. O persoană dotată cu un ascuţit simţ psihologic, capabilă să identifice nevoile clientului beneficiar şi să răspundă cu promtitudine acestora. Planificat şi ordonat, atent la detalii şi �mpăcat cu sine. Oamenii percep relativ uşor neliniştea ori nesiguranţa altcuiva. Ori tocmai nesiguranţa agentului privind �ndeplinirea propriului plan, nesiguranţă care uşor ia forma agresivităţii şi insistenţei, sunt elementele care �i determină pe mulţi să se ferească de asigurări. O reacţie justificată, dar o decizie greşită deoarece, �ncă o dată trebuie spus că asigurările ar trebui să facă parte din viaţa noastră �n mod comun. Agentul trebuie să fie deci suficient de relaxat pentru a transmite aceiaşi stare clientului său, mai ales că problemele aduse �n discuţie presupun prevenirea unui pericol de exemplu. Percep�nd reacţia pieţei, unele companii de aigurare �şi disimulează �ntr-un fel sau altul anunţurile de recrutare, strecur�nd termeni precum marketing, management, relaţii cu publicul, servicii financiare. Desigur dintr-o anumită perspectivă chiar aşa şi este. Pe de altă parte, soluţia găsită �nseamnă recunoaşterea dificultăţilor �n a găsi oameni potriviţi. Domeniul trebuie cu adevărat rezervat unor profesionişti, deoarece o condiţie aproape esenţială pentru un bun agent sunt studiile superioare de orice fel, percepute drept o dovadă a seriozităţii şi maturităţii celui �n cauză. Este un element de respectabilitate şi imagine socială. Ca �n orice domeniu de altfel, cei care �şi �nţeleg şi �şi iubesc meseria, nu au cum să nu reuşească. Este o meserie chiar mai grea dec�t cea de agent de v�nzări deoarece �n paralel trebuie dusă lupta cu mentalităţile şi rezistenţele potenţialilor clienţi, ori chiar cu lipsa de informare obiectivă. Dar este o meserie frumosă şi bogată �n conţinut. Companiile investesc �n general destul de mult �n agenţi, form�ndu-i pe v�nzări. Mai important este faptul că, această meserie presupune un contact permanent cu oamenii, fapt ce aduce cu sine acumularea unei imense experienţe de cunoaştere plec�nd de la istoriile de viaţă individuale, de care un agent ţine seama pentru a oferi de exemplu o pensie privată, sau un plan financiar de asigurare a studiilor �n viitor pentru copii de acum. Un alt element pozitiv este că această meserie poate fi practicată part-time, fapt de luat �n seamă pentru cei care doresc un venit suplimentar sau care doresc să acumuleze experienţă. O motivaţie superficială pentru acest domeniu �nsă, va duce desigur la performanţe scăzute, dezamăgire şi menţinerea percepţiei publice negative. Dacă vă tentează această meserie, este bine să alegeţi ca angajator o companie serioasă şi puternică, cu perspectivă. Viitorul �ncepe din prezent, �n timp, asigurările vor deveni cu certitudine o obişnuinţă, iar meseria va fi privită pozitiv. |
2. Alegerea afacerii potrivite [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Alegerea afacerii potrivite
Vrei
să-ţi porneşti propria afacere? Aceste linii directoare �ţi vor fi utile �n recunoaşterea
oportunităţilor care ţi se deschid şi atingerea obiectivelor tale.
de Gabriel
Moldovan
CEORRVBIUM hr
Alegerea afacerii
potrivite ŢIE
Citesc mailuri �n care tineri �ntreprinzători
�ntreabă: �Dispun de suma X, �n ce afacere mă sfătuiţi să investesc?�. Pentru a
identifica tipul de afacere care ţi se potriveşte, �ncepe cu ceea ce ştii. Dacă
ai petrecut ultimii 4 ani �nvăţ�nd despre contabilitate sau hobby-ul tău este
construirea unor trenuleţe de lemn, de ce nu iei �n vedere respectiva experienţă
pe care o ai şi să o transformi �ntr-o afacere de succes? Priveşte �n jurul tău:
există nevoi pe care TU le-ai putea satisface? Sunt lucruri pe care TU le-ai
putea face mai bine? Dacă e aşa, atunci poate tocmai eşti pe punctul de a pune
bazele unei afaceri profitabile.
Fă
ceea ce �ţi place, ceea ce iubeşti, ceea ce te pasionează
Este vital să �ncepi o afacere care �ţi
face placere să o conduci. Mulţi oameni �ncep afaceri urmărind un g�nd obsesiv:
�SĂ MĂ �MBOGĂŢESC�. Atunci c�nd am pus bazele RRVBIUM hr, iniţial şi eu mă g�ndeam să scot profit
c�t mai repede, sau cu alte cuvinte �să mă �mbogăţesc�. Mi-am dat seama �nsa că
lucrul la care mă pricep cel mai bine şi pe care �l fac cu plăcere este lucrul
cu oamenii. Să porneşti afacerea ta, presupune mult sacrificiu dar si multe �mpliniri
pentru că ceea ce faci -faci cu pasiune. C�nd mai am c�te un moment de respiro şi
privesc �n urmă, �mi dau seama c�t de inspirată a fost alegerea mea de a nu-mi
deschide un magazin IT de exemplu sau un atelier auto. Imaginează-ţi că lucrezi
�ntr-un loc pe care �l urăşti dar eşti plătit regeşte. Aşa e şi cu afacerea ta,
atunci c�nd nu-ţi place ce faci, �n loc să fie o recompensă� e o pedeapsă.
Nu
trebuie să reinventezi roata, dar poţi să o faci mai bună
Din discuţiile cu diferiţi prieteni am
desprins o idee: pentru a �ncepe o afacere trebuie să ai o idee nouă, de
succes. Părerea mea personală, verificată �n practică, este că o afacere nu se
naşte din inovaţie, ci din necesitate. Cum am spus mai devreme, priveşte �n
jur� sunt lucruri pe care tu le-ai putea �mbunătăţi? Sunt nevoi cărora le-ai
putea răspunde? Sunt lucruri de care alţii au nevoie iar tu le-ai putea
realiza?
Concentrează-te
pe un serviciu sau produs
�mi vine �n minte o �nt�mplare. Terminasem
facultatea şi am mers �n vizită la nişte prieteni. Acolo am �nt�lnit un domn
care s-a arătat interesat de subsemnatul, �n momentul �n care am spus că obiectivul
meu profesional este o carieră �n Resurse Umane. După mai multe discuţii,
tratative, negocieri� mi-a dat o carte de vizită şi mi-a spus să-l sun �n c�teva
zile ca să stabilim o �nt�lnire. Eram bucuros. Apoi am studiat cartea de vizită.
Pe un carton alb, plastifiat, scria: recrutare & selecţie, comerţ en-gros,
materiale de construcţii. Mesajul pe care mi-l transmitea era �vreau să fac
bani şi fac de toate�. Mulţi antreprenori �ncearcă să ofere totul, la toată
lumea. �n cazul acesta, calitatea produsului cam are de suferit, mai ales dacă
este o firmă la �nceput de drum.
O �ntrebare pentru tine: personal, ai pune
un grădinar să-ţi angajeze directorul administrativ? Cred că ai prins ideea.
Concentrează-te pe o nişă şi �ncearcă să ajungi expert �n ceea ce faci!
�n situaţia �n care te g�ndeşti la o
franciză, studiază cu atenţie contractul. Sunt tot felul de clauze care pot să nu
te avantajeze. Vorbeşte cu alţi patroni care au luat franciza respectivă. Sunt
mulţumiţi?
Tu
cu ce eşti diferit de competiţie?
Dacă piaţa locală de afaceri este saturată
cu firme care fac cam ceea ce faci tu, şansele de eşec sunt destul de mari. Este
necesar să faci ceva diferit pentru a te diferenţia de mulţime. �ţi voi da un
exemplu: ia o foaie de h�rtie şi un creion. Acum desenează multe cerculeţe, p�nă
umpli foaia. Ceea ce obţii reprezintă piaţa locală de afaceri. Acum umple un
cerculeţ şi transformă-l �ntr-o bulină neagră. Asta eşti tu cu un produs
diferit. Priveşte foaia. Ce �ţi atrage atenţia? ;)
Graba
strică treaba
G�ndeşte-te la a �ncepe o afacere ca la un
serviciu part-time �n timp ce ai job-ul curent. Mai mult de at�t, vorbeşte cu
toţi cei pe care �i cunoşti. Vorbeşte despre produsul pe care �l vei oferii.
Cere păreri. Ar plăti pentru ceea ce tu oferi?
----------------------------
Gabriel Moldovan este Director Executiv
la RRVBIUM hr, Speaker şi Trainer pe teme de Antreprenoriat, Leadership şi Planificare Strategica. Mai
multe despre proiectele şi serviciile RRVBIUM hr la www.rrvbium.ro.
3. Angajat sau Patron? [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Angajat sau Patron? |
V-aţi g�ndit vreodată să �ncepeţi propria Dvs. afacere? Să transpuneţi �n practică o idee personală �n care aveţi �ncredere şi să vă luaţi soarta �n propriile m�ini �nfIinţ�nd o societate comercială care la un momentat chiar să aibă proprii angajaţi? Probabil că da, mai ales �n momentele de restrişte cum ar fi dificultăţi �n găsirea unui loc de muncă, conflicte cu superiorii ori mediu de lucru neprielnic, ori dezamăgitoare perspective de evoluţie profesională. Ori poate v-aţi g�ndit la aceasta �n momente de entuziasm, �n faţa unor oportunităţi economice atrăgătoare. Dar nici unele şi nici altele nu trebuie să se constituie �n motivaţii pentru �nceperea unei afaceri personale, doar analiza matură a disponibilităţilor psihologice şi economice deoarece reacţia la evenimente stresante nu constituie nepărat o motivaţie pozitivă iar entuziasmul este binevenit dar nici pe departe suficient. O astfel de decizie trebuie să crească �n timp şi să se sprijine pe un fundament solid ale cărui cărămizi sunt: educaţie antreprenorială cel puţin minimă, o idee de afacere bine argumentată şi apropriată condiţiei Dvs., resurse financiar-economice iniţiale suficiente pentru acoperirea cheltuielilor investiţionale de �nceput şi perioadei de dezvoltare a afacerii. La aceste �cărămizi� se mai adaugă motivaţie personală de reuşită �n viaţă, multă energie şi răbdare (=perseverenţă), flexibilitate şi creativitate �n rezolvarea unor probleme absolut surprinzătoare, curajul de a risca temperat �nsă de inteligenţă şi prudenţă ca şi de capacitate şi maturitate decizională. Foarte cur�nd veţi afla că cel puţin p�nă la stabilizarea �ntreprinderii Dvs. să fii patron este de multe ori mai dificil dec�t să fii angajat. Aspecte precum riscul capitalului investit, muncă mult peste program(practic vă poate acapara şi nopţile), �ndeplinirea responsabilităţilor legale faţă de stat ori parteneri (contabilitate, impozite şi taxe, rate de credit, salariile angajaţilor... ), mediul economic general �ncă insuficient rodat, legislaţia fluidă, sunt doar o parte dintre problemele curente. Totuşi pentru cine depăşeşte dificultăţile iniţiale(primele 6 luni - 1 an), beneficiile pot fi pe măsură: libertate de mişcare şi iniţiativă, ocazia valorizării ideilor personale, impunerea propriului ritm, c�ştigarea independenţei financiare. Orice ajutor este bine venit: prieteni ori instituţii. Efortul de informare trebuie să devină o rutină zilnică, sursele de informaţie economică trebuind să fie variate: presă economică, internet şi site-uri de ştiri, programe guvernamentale. Sprijinul instituţionalizat oferit de stat sau diverse organisme bancare sau economice este important, acesta plec�nd de la consultanţă privind �nfinţarea unei firme, consultanţă �n realizarea şi �ntocmirea planului de afaceri, consultanţă �n realizarea planului de marketing şi merg�nd p�nă la finanţare prin credite cu dob�ndă avantajoasă. �n acest sens Camera de Comerţ locală este un bun punct de pornire. |
4. Cariera poate fi programata [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Cariera poate fi programata |
Deşi este �ntr-adevăr dificil �n condiţiile unei pieţe a forţei de muncă mult prea puţin generoase, totuşi programarea propriului traseu pe linie profesională este necesară. �ncă de la �nceputul carierei, fixarea unei traiectorii privind evoluţia profesională este o necesitate şi o dovadă a maturităţi, mai mult, adesea o condiţie a realizării. Aparent, �n condiţiile �n care există foarte puţine alternative, nu se pune problema alegerii. Oamenii �şi caută un loc de muncă, adesea orice loc de muncă. �ntrebaţi la interviurile de angajare, oamenii raspund adesea ca tot ce �şi doresc este un loc de muncă stabil care să le asigure un trai decent. �ntrebaţi �nsă ce şi-ar dori să facă �n viaţă, dacă şi-ar putea permite, adesea oamenii dau raspunsuri complet diferite, ceea ce reflectă distanţa dintre realitate şi aspiraţie. �nsă tocmai această distanţă acceptată tacit drept un compromis necesar (cel puţin aparent) este responsabilă de insatisfacţie şi �n final chiar de ratare profesională. Curajul de aţi decide soarta, de aţi alege profesia şi apoi posturile de muncă dorite, de a fi tu �nsuţi, este menţionat ca principal factor al succesului personal de către managerii aflaţi astazi �n poziţii cheie �n marile companii. |
5. Schimbarea de An Nou [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Schimbarea de An Nou |
Un Nou An poate �nsemna �n egală măsură un nou �nceput, depăşind schimbarea adusă simplu doar de modificarea cifrelor �n plan cronologic. Un nou an poate �nsemna o nouă profesie, o nouă calificare, o nouă viaţă. �n mod sigur, �nsoţiţi şi de urările anului precedent, fiecare dintre noi �şi doreşte ca noul an să fie mai bun, să ne aducă numai �mpliniri şi succese. Ori, aceasta �nseamnă că fundamental ne dorim schimbarea. Schimbarea pozitivă, depăşirea condiţiei curente, acumularea, creşterea. Să ne g�ndim dar ce vrem cu adevărat să ne aducă noul an: fix�ndu-ne obiective clare, vom fi mai aproape de realizarea lor. Fiecare dintre noi doreşte să �şi găsească locul, un loc confortabil şi sigur, securizant care să-i confere un anumit confort psihologic şi material. Adică există lucruri care nu dorim să se schimbe: sunt bine aşa cum sunt. Pe de altă parte, exager�nd �n această direcţie, s-ar putea să vrem să păstrăm tot, iar atunci confortul se transformă �n comoditate. Aceasta �nseamnă că trebuie să păstrăm din trecut doar ce este bun, iar la ceea ce avem să adăugăm ceva �n plus. Dar, se spune, obişnuinţa este a doua natură a omului, iar dacă pui o broască �n apă rece şi creşti treptat temperatura, s-ar putea să reuşeşti să o fierbi. Iată de ce, sărbătorile, cu exuberanţa lor, cu spiritul viu şi energia care ne �nconjoară, pot fi fundamente solide ale schimbării pe care ne-am dorit-o, dar nu am avut p�nă acum energia ori curajul de a o �ncepe. Un vechi proverb spune că un �nţelept �şi dorea �n tinereţe să schimbe lumea. Ajuns la maturitate a ajuns să-şi dorească doar să-şi schimbe prietenii şi rudele, pentru ca ajuns al bătr�neţe, să-şi dorească doar să se schimbe pe sine. Să ne rezervăm dar, o oră de fantezie. O oră �n care să ne �nchipuim că tot ce ne dorim de la noul an s-a �mplinit aievea. O oră de visare fără limite, �n care să am�năm critica şi realismul. Este posibil ca pentru mulţi dintre noi visul să fie singurul loc �n care putem obţine ceea ce ne dorim. Dar pe de altă parte, a răm�ne pe tăr�mul visului �nseamnă cu certitudine a renunţa la consistenţa realităţii. Şi pentru că nimeni nu poate trăi doar din vise, după acest moment minim de �mplinire spirituală, trebuie să vedem exact c�t şi ce anume din cea am visat depinde de noi, c�t şi ce anume �nseamnă acea schimbare de care vorbea �nţeleptul abia la bătr�neţe: p�nă la a-i schimba pe alţii, noi cum ne-am schimbat, �n ce am devenit mai buni? Dincolo de meseriile şi profesiile pe care le practicăm, stau nimic mai mult dec�t fiinţe umane, adesea sensibile, adesea vulnerabile, iar stresul muncii �nţeleasă ca unic mijloc de supravieţuire, poate duce la disperare. C�ţi mai au puterea să vadă �n muncă un mijloc de �mplinire ori bucuria de a face ceea ce �şi doresc? Şi totuşi, tocmai lehamitea şi rutina trebuie eliminate căci acceptarea condiţiei curente, renunţarea sunt paşi către stagnare şi involuţie. Timpul din fericire �şi are ciclurile sale iar Anul Nou aduce �n casele şi �n sufletele oamenilor bucuria de a lăsa trecutul �n urmă, �n ecoul �ncă răsun�nd al petardelor şi bubuiturilor menite tocmai să-l sperie pe anul cel vechi şi a-l �ncuraja pe cel t�năr. |
6. Trainingul- obligatoriu pentru evolutia profesionala [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Trainingul- obligatoriu pentru evolutia profesionala |
Dezvoltarea personală trebuie să fie un obiectiv constant �n cariera fiecăruia. Educaţia continuă, permanentă nu mai este de mult doar un concept pedagogic, materializ�ndu-se astăzi �n locuri de muncă mai bune şi �n salarii mai mari. Dincolo de beneficiul economic direct, parcurgerea unor cursuri de specializare �nseamnă menţinerea activă �n circuitul informaţional propriu domeniului de activitate şi de ultimă noutate. �n consecinţă �nseamnă menţinerea �n topul profesioniştilor, căci cuv�ntul cheie este profesionalism. �ntotdeauna un angajator va prefera o persoană care �i aduce cele mai mare beneficii, �n c�t mai scurt timp. Mulţi se g�ndesc că este suficient să li se acorde o şansă pentru a demonstra ce ştiu şi pot şi se bazează pe puterea de convingere şi argumentare la interviu şi �n plus pe gradul crescut de motivaţie şi loialitate pe care �l pot dovedi. Dar tocmai această şansă nu va fi acordată pentru că la interviu vor fi preferaţi primii 5-7% dintre candidaţi după lectura Cv-urilor, adică aceia ce conving prin consistenţa experienţei acumulate deja. |
7. Vanzările: Debuşeu profesional sau Carieră de Succes ? [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Vanzările: Debuşeu profesional sau Carieră de Succes ? |
Una dintre cele mai consistente cereri ale pieţei de muncă este �n domeniul v�nzărilor, indiferent că este vorba de poziţii prezentate �n presa scrisă, pe internet sau prin intermediul agenţiilor de recrutare. Cerea este diversificată �n funcţie de cerinţele şi gradul de experienţă necesar: agent de v�nzări, sales representative(reprezentant de v�nzări), sales supervisor, sales manager (director de v�nzări), sales&marketing manager. Angajatorii sunt şi ei plasaţi pe categorii, de la firme mici care acţionează ca intermediari �ntre angrosişti şi detailişti p�nă la companii multinaţionale. Cererea este foarte mare şi diversificată, aşa �ncăt fiecare �şi poate găsi un loc �n funcţie de competenţele personale, experienţă şi obiectivele de carieră, adică de la poziţii ce reclamă o minimă experienţă p�nă la cele adresate exclusiv specialiştilor care şi-au făcut o meserie �n(din) v�nzări. Negăsind un loc de muncă �n propriile domenii de activitate foarte mulţi oameni sunt nevoiţi să accepte un loc de muncă �n v�nzări, cel puţin pentru o perioadă determinată, deşi nu au nici calificarea necesară şi mai ales nici motivaţia şi tipul de personalitate cerut de această activitate. Pentru a fi un bun agent de v�nzări sunt necesare foarte multe calităţi şi un anumit tip de atitudine �ncrezătoare. Cele mai importante: abilităţile de comunicare, prezentare şi negociere, creativitate şi imaginaţie, simţul umorului, perspicacitate, prezenţă de spirit şi rezistenţă la efort, inclusiv fizic. Atitudinea �ncrezătoare este absolut necesară pentru a putea face faţă refuzurilor repetate, obligatorii �n această activitate, deoarece oric�t de bun agent de v�nzări ar fi cineva, nu poate vinde tuturor. Cerinţele curente sunt: identificarea potenţialilor clienţi, contactarea acestora, prezentarea telefonică, prin fax sau direct a ofertei de produse ori servicii şi �n final �ncheierea contractului şi urmărirea derulării acestuia. Deoarece presupune efort fizic şi intelectual, deplasări curente pentru a realiza un contact solid cu un potenţial client şi mai ales nesiguranţa privind �ncheierea contractului, activitatea �n v�nzări este percepută pe bună dreptate ca fiind solicitantă şi stresantă. �n plus, mai ales pentru firmele mai mici şi pentru debutanţi, relaţia juridică de angajare nu este mai mult dec�t un contract de colaborare; salariul este mic, comisionul rămăn�nd singura sursă de căştig mai consistentă. Beneficii şi soport pentru agent precum masină sau decontări pentru transport, telefon mobil sau decontări de masă, oferă doar unele firme. Din aceste motive(şi nu numai), fluctuaţia �n acest domeniu este crescută iar oamenii buni sunt preţuiţi �n aur de către angajatorii serioşi. Aceştia oferă posibilitatea unei cariere de succes pe termen lung, carte de muncă, suport logistic, posibilităţi de promovare către poziţii manageriale şi beneficii colaterale extrem de motivante precum traininguri şi cursuri de pregătire �n domeniu, asigurare medicală, bonusuri şi prime, planuri de pensii şi chiar acţiuni sau posibilitatea unui parteneriat. Cerinţele �nsă pentru aceste poziţii sunt dure iar selecţia este drastică, fiind necesare experienţă relevantă, studii superioare(preferabil economice sau chiar un MBA) pentru a putea face faţă unor responsabilităţi zilnice sporite precum: prospectarea pieţei, elaborarea planului de v�nzări, supervizarea agenţilor din subordine, dezvoltarea reţelei teritoriale, analiza concurenţei, elaborarea unor strategii complexe de marketing(politica de preţuri, promovarea. . . ). Dacă vă g�ndiţi să �ncercaţi să lucraţi �n acest domeniu, acordaţi o mare atenţie ofertei angajatorului: există unele firme care nu-şi respectă angajamentele, rul�nd un foarte mare număr de persoane cărora nu le plătesc comisioanele cuvenite şi nici chiar salariile promise. Nici vorbă de beneficii colaterale sau carte de muncă. Insistaţi deci pentru semnarea unor contracte ferme, care să specifice foarte clar condiţiile de acordare a comisioanelor şi suportul oferit de angajator, sau declinaţi fără regrete oferta care nu �ndeplineşte aceste condiţii pentru că aţi avea numai de pierdut. Cariera �n v�nzări poate fi frumoasă şi recompensatoare dacă �ntr-adevăr vă doriţi să lucraţi �n acest domeniu şi să deveniţi un profesionist. Marile companii realmente preţuiesc un bun om �n v�nzări. Această carieră poate �ncepe şi adesea �ncepe de la zero, de la un simplu post de agent de v�nzări. Dar dacă vreţi să depăşiţi acest nivel trebuie �ndeplinite succesiv cerinţele de bază şi activitatea să fie luată �n serios. Ofertele de cursuri de v�nzări, manualele de pe piaţă trebuie să fie bine cunoscute iar efortul de perfecţionare trebuie să fie continuu. Este foarte multă muncă dar după depăşirea primelor 6 luni şi �ncheierea primelor contracte, s-ar putea chiar să ajungă să vă placă datorită şansei de a �nt�lni mulţi oameni, de a vă exersa tehnicile de persuasiune şi de ce nu, a c�ştiga bine �n plan financiar. �n ceea ce priveşte planurile de carieră, o poziţie managerială se poate concretiza după un minim de 3-5 ani experienţă. |