Articole
Inregistrari 1 - 7 din 7
1. Agentul de Asigurari [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Agentul de Asigurari |
Agentul de asigurări este o persoană nu tocmai iubită iar meseria, deşi continuu prezentă în paginile ziarelor, nu reuşeşte întotdeauna să atragă. Companiile de asigurare fac însă eforturi constante în a-şi menţine o forţă de vânzări cât de cât stabilă, oferind comisioane atrăgătoare, telefoane cu minute incluse, un post stabil şi o anumită perspectivă profesională, mergând de la agent de asigurări trecând prin poziţia de unit manager(director de agenţie ori filială) până la cea de country manager. De ce în ciuda ofertei pe ansamblu atractivă şi a faptului că avem de-a face aproape exclusiv cu companii străine, multinaţionale, oamenii privesc această soluţie de angajare ca fiind una dintre ultimile de acceptat şi mai ales de ce impresia generală în ceea ce priveşte această meserie este atât de proastă? În primul rând trebuie spus că această meserie este una a normalităţi într-o societate care se doreşte sănătoasă, este una absolut necesară şi pozitivă. Şi aceasta deoarece asigurarea ar trebui să fie un lucru comun, care face parte din viaţa noastră şi care reprezintă modul nostru de a reacţiona inteligent şi înţelept la posibilele pericole (sau momente dificile) ale vieţii: de la inundaţii, cataclisme naturale, până la probleme de sanătate, pensie ori malpraxis. Câţi nu şi-au dorit, după ce au pierdut agoniseala de o viaţă, să se fi asigurat într-un fel, mai ales că primele de asigurare, nu sunt mari în raport cu beneficiile? Problema este însă că pentru mulţi prima de asigurare, deşi rezonabilă în raport cu beneficiile, nu este percepută în egală măsură ca fiind rezonabilă în raport cu costul curent al vieţii. Practic, oamenii consideră că nu îşi pot permite acest cost. Uneori este o realitate. Alteori este o problemă de percepţie. Pe de altă parte, intervine politica foarte agresivă şi deja renumită a unor companii de asigurare care prin reprezentanţii săi, menţin un pressing accetuat asupra potenţialilor beneficiari. Aceştia, ajung să se simtă agresaţi şi în concluzie ajung să adopte o reacţie de respingere nediferenţiată, în raport cu orice asigurare. Agenţii percep asigurările ca orice domeniu de sales(vânzări). Însă, acest domeniu ar trebui privit din start din altă perspectivă şi anume dintr-o perspectivă umanistă, cu substrat economic desigur, dar nici pe departe ca o vânzare de bunuri de larg consum. Meseria este una complexă şi presupune multe abilităţi. Agentul de succes este o persoană care inspiră încredere şi care trebuie să ştie să arate compasiune şi înţelegere, pe de o parte, dar şi faptul că deţine o soluţie autentică la o serie de probleme, că prin serviciul oferit este capabil să acopere diverse riscuri şi să ofere deci confortul psihologic şi liniştea de care fiecare avem nevoie, siguranţă, pe de altă parte. Vârsta nu contează pentru această meserie şi nici sexul. Este important să fie o persoană cultivată, cu o anumită educaţie şi o disponibilitate implicit afirmată spre comunicare cu persoane din medii diverse, cu diverse meserii, practic cu oricine. O persoană dotată cu un ascuţit simţ psihologic, capabilă să identifice nevoile clientului beneficiar şi să răspundă cu promtitudine acestora. Planificat şi ordonat, atent la detalii şi împăcat cu sine. Oamenii percep relativ uşor neliniştea ori nesiguranţa altcuiva. Ori tocmai nesiguranţa agentului privind îndeplinirea propriului plan, nesiguranţă care uşor ia forma agresivităţii şi insistenţei, sunt elementele care îi determină pe mulţi să se ferească de asigurări. O reacţie justificată, dar o decizie greşită deoarece, încă o dată trebuie spus că asigurările ar trebui să facă parte din viaţa noastră în mod comun. Agentul trebuie să fie deci suficient de relaxat pentru a transmite aceiaşi stare clientului său, mai ales că problemele aduse în discuţie presupun prevenirea unui pericol de exemplu. Percepând reacţia pieţei, unele companii de aigurare îşi disimulează într-un fel sau altul anunţurile de recrutare, strecurând termeni precum marketing, management, relaţii cu publicul, servicii financiare. Desigur dintr-o anumită perspectivă chiar aşa şi este. Pe de altă parte, soluţia găsită înseamnă recunoaşterea dificultăţilor în a găsi oameni potriviţi. Domeniul trebuie cu adevărat rezervat unor profesionişti, deoarece o condiţie aproape esenţială pentru un bun agent sunt studiile superioare de orice fel, percepute drept o dovadă a seriozităţii şi maturităţii celui în cauză. Este un element de respectabilitate şi imagine socială. Ca în orice domeniu de altfel, cei care îşi înţeleg şi îşi iubesc meseria, nu au cum să nu reuşească. Este o meserie chiar mai grea decât cea de agent de vânzări deoarece în paralel trebuie dusă lupta cu mentalităţile şi rezistenţele potenţialilor clienţi, ori chiar cu lipsa de informare obiectivă. Dar este o meserie frumosă şi bogată în conţinut. Companiile investesc în general destul de mult în agenţi, formându-i pe vânzări. Mai important este faptul că, această meserie presupune un contact permanent cu oamenii, fapt ce aduce cu sine acumularea unei imense experienţe de cunoaştere plecând de la istoriile de viaţă individuale, de care un agent ţine seama pentru a oferi de exemplu o pensie privată, sau un plan financiar de asigurare a studiilor în viitor pentru copii de acum. Un alt element pozitiv este că această meserie poate fi practicată part-time, fapt de luat în seamă pentru cei care doresc un venit suplimentar sau care doresc să acumuleze experienţă. O motivaţie superficială pentru acest domeniu însă, va duce desigur la performanţe scăzute, dezamăgire şi menţinerea percepţiei publice negative. Dacă vă tentează această meserie, este bine să alegeţi ca angajator o companie serioasă şi puternică, cu perspectivă. Viitorul începe din prezent, în timp, asigurările vor deveni cu certitudine o obişnuinţă, iar meseria va fi privită pozitiv. |
2. Alegerea afacerii potrivite [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Alegerea afacerii potrivite
Vrei
să-ţi porneşti propria afacere? Aceste linii directoare îţi vor fi utile în recunoaşterea
oportunităţilor care ţi se deschid şi atingerea obiectivelor tale.
de Gabriel
Moldovan
CEORRVBIUM hr
Alegerea afacerii
potrivite ŢIE
Citesc mailuri în care tineri întreprinzători
întreabă: “Dispun de suma X, în ce afacere mă sfătuiţi să investesc?”. Pentru a
identifica tipul de afacere care ţi se potriveşte, începe cu ceea ce ştii. Dacă
ai petrecut ultimii 4 ani învăţând despre contabilitate sau hobby-ul tău este
construirea unor trenuleţe de lemn, de ce nu iei în vedere respectiva experienţă
pe care o ai şi să o transformi într-o afacere de succes? Priveşte în jurul tău:
există nevoi pe care TU le-ai putea satisface? Sunt lucruri pe care TU le-ai
putea face mai bine? Dacă e aşa, atunci poate tocmai eşti pe punctul de a pune
bazele unei afaceri profitabile.
Fă
ceea ce îţi place, ceea ce iubeşti, ceea ce te pasionează
Este vital să începi o afacere care îţi
face placere să o conduci. Mulţi oameni încep afaceri urmărind un gând obsesiv:
“SĂ MĂ ÎMBOGĂŢESC”. Atunci când am pus bazele RRVBIUM hr, iniţial şi eu mă gândeam să scot profit
cât mai repede, sau cu alte cuvinte “să mă îmbogăţesc”. Mi-am dat seama însa că
lucrul la care mă pricep cel mai bine şi pe care îl fac cu plăcere este lucrul
cu oamenii. Să porneşti afacerea ta, presupune mult sacrificiu dar si multe împliniri
pentru că ceea ce faci -faci cu pasiune. Când mai am câte un moment de respiro şi
privesc în urmă, îmi dau seama cât de inspirată a fost alegerea mea de a nu-mi
deschide un magazin IT de exemplu sau un atelier auto. Imaginează-ţi că lucrezi
într-un loc pe care îl urăşti dar eşti plătit regeşte. Aşa e şi cu afacerea ta,
atunci când nu-ţi place ce faci, în loc să fie o recompensă… e o pedeapsă.
Nu
trebuie să reinventezi roata, dar poţi să o faci mai bună
Din discuţiile cu diferiţi prieteni am
desprins o idee: pentru a începe o afacere trebuie să ai o idee nouă, de
succes. Părerea mea personală, verificată în practică, este că o afacere nu se
naşte din inovaţie, ci din necesitate. Cum am spus mai devreme, priveşte în
jur… sunt lucruri pe care tu le-ai putea îmbunătăţi? Sunt nevoi cărora le-ai
putea răspunde? Sunt lucruri de care alţii au nevoie iar tu le-ai putea
realiza?
Concentrează-te
pe un serviciu sau produs
Îmi vine în minte o întâmplare. Terminasem
facultatea şi am mers în vizită la nişte prieteni. Acolo am întâlnit un domn
care s-a arătat interesat de subsemnatul, în momentul în care am spus că obiectivul
meu profesional este o carieră în Resurse Umane. După mai multe discuţii,
tratative, negocieri… mi-a dat o carte de vizită şi mi-a spus să-l sun în câteva
zile ca să stabilim o întâlnire. Eram bucuros. Apoi am studiat cartea de vizită.
Pe un carton alb, plastifiat, scria: recrutare & selecţie, comerţ en-gros,
materiale de construcţii. Mesajul pe care mi-l transmitea era “vreau să fac
bani şi fac de toate”. Mulţi antreprenori încearcă să ofere totul, la toată
lumea. În cazul acesta, calitatea produsului cam are de suferit, mai ales dacă
este o firmă la început de drum.
O întrebare pentru tine: personal, ai pune
un grădinar să-ţi angajeze directorul administrativ? Cred că ai prins ideea.
Concentrează-te pe o nişă şi încearcă să ajungi expert în ceea ce faci!
În situaţia în care te gândeşti la o
franciză, studiază cu atenţie contractul. Sunt tot felul de clauze care pot să nu
te avantajeze. Vorbeşte cu alţi patroni care au luat franciza respectivă. Sunt
mulţumiţi?
Tu
cu ce eşti diferit de competiţie?
Dacă piaţa locală de afaceri este saturată
cu firme care fac cam ceea ce faci tu, şansele de eşec sunt destul de mari. Este
necesar să faci ceva diferit pentru a te diferenţia de mulţime. Îţi voi da un
exemplu: ia o foaie de hârtie şi un creion. Acum desenează multe cerculeţe, până
umpli foaia. Ceea ce obţii reprezintă piaţa locală de afaceri. Acum umple un
cerculeţ şi transformă-l într-o bulină neagră. Asta eşti tu cu un produs
diferit. Priveşte foaia. Ce îţi atrage atenţia? ;)
Graba
strică treaba
Gândeşte-te la a începe o afacere ca la un
serviciu part-time în timp ce ai job-ul curent. Mai mult de atât, vorbeşte cu
toţi cei pe care îi cunoşti. Vorbeşte despre produsul pe care îl vei oferii.
Cere păreri. Ar plăti pentru ceea ce tu oferi?
----------------------------
Gabriel Moldovan este Director Executiv
la RRVBIUM hr, Speaker şi Trainer pe teme de Antreprenoriat, Leadership şi Planificare Strategica. Mai
multe despre proiectele şi serviciile RRVBIUM hr la www.rrvbium.ro.
3. Angajat sau Patron? [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Angajat sau Patron? |
V-aţi gândit vreodată să începeţi propria Dvs. afacere? Să transpuneţi în practică o idee personală în care aveţi încredere şi să vă luaţi soarta în propriile mâini înfIinţând o societate comercială care la un momentat chiar să aibă proprii angajaţi? Probabil că da, mai ales în momentele de restrişte cum ar fi dificultăţi în găsirea unui loc de muncă, conflicte cu superiorii ori mediu de lucru neprielnic, ori dezamăgitoare perspective de evoluţie profesională. Ori poate v-aţi gândit la aceasta în momente de entuziasm, în faţa unor oportunităţi economice atrăgătoare. Dar nici unele şi nici altele nu trebuie să se constituie în motivaţii pentru începerea unei afaceri personale, doar analiza matură a disponibilităţilor psihologice şi economice deoarece reacţia la evenimente stresante nu constituie nepărat o motivaţie pozitivă iar entuziasmul este binevenit dar nici pe departe suficient. O astfel de decizie trebuie să crească în timp şi să se sprijine pe un fundament solid ale cărui cărămizi sunt: educaţie antreprenorială cel puţin minimă, o idee de afacere bine argumentată şi apropriată condiţiei Dvs., resurse financiar-economice iniţiale suficiente pentru acoperirea cheltuielilor investiţionale de început şi perioadei de dezvoltare a afacerii. La aceste „cărămizi” se mai adaugă motivaţie personală de reuşită în viaţă, multă energie şi răbdare (=perseverenţă), flexibilitate şi creativitate în rezolvarea unor probleme absolut surprinzătoare, curajul de a risca temperat însă de inteligenţă şi prudenţă ca şi de capacitate şi maturitate decizională. Foarte curând veţi afla că cel puţin până la stabilizarea întreprinderii Dvs. să fii patron este de multe ori mai dificil decât să fii angajat. Aspecte precum riscul capitalului investit, muncă mult peste program(practic vă poate acapara şi nopţile), îndeplinirea responsabilităţilor legale faţă de stat ori parteneri (contabilitate, impozite şi taxe, rate de credit, salariile angajaţilor... ), mediul economic general încă insuficient rodat, legislaţia fluidă, sunt doar o parte dintre problemele curente. Totuşi pentru cine depăşeşte dificultăţile iniţiale(primele 6 luni - 1 an), beneficiile pot fi pe măsură: libertate de mişcare şi iniţiativă, ocazia valorizării ideilor personale, impunerea propriului ritm, câştigarea independenţei financiare. Orice ajutor este bine venit: prieteni ori instituţii. Efortul de informare trebuie să devină o rutină zilnică, sursele de informaţie economică trebuind să fie variate: presă economică, internet şi site-uri de ştiri, programe guvernamentale. Sprijinul instituţionalizat oferit de stat sau diverse organisme bancare sau economice este important, acesta plecând de la consultanţă privind înfinţarea unei firme, consultanţă în realizarea şi întocmirea planului de afaceri, consultanţă în realizarea planului de marketing şi mergând până la finanţare prin credite cu dobândă avantajoasă. În acest sens Camera de Comerţ locală este un bun punct de pornire. |
4. Cariera poate fi programata [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Cariera poate fi programata |
Deşi este într-adevăr dificil în condiţiile unei pieţe a forţei de muncă mult prea puţin generoase, totuşi programarea propriului traseu pe linie profesională este necesară. Încă de la începutul carierei, fixarea unei traiectorii privind evoluţia profesională este o necesitate şi o dovadă a maturităţi, mai mult, adesea o condiţie a realizării. Aparent, în condiţiile în care există foarte puţine alternative, nu se pune problema alegerii. Oamenii îşi caută un loc de muncă, adesea orice loc de muncă. Întrebaţi la interviurile de angajare, oamenii raspund adesea ca tot ce îşi doresc este un loc de muncă stabil care să le asigure un trai decent. Întrebaţi însă ce şi-ar dori să facă în viaţă, dacă şi-ar putea permite, adesea oamenii dau raspunsuri complet diferite, ceea ce reflectă distanţa dintre realitate şi aspiraţie. Însă tocmai această distanţă acceptată tacit drept un compromis necesar (cel puţin aparent) este responsabilă de insatisfacţie şi în final chiar de ratare profesională. Curajul de aţi decide soarta, de aţi alege profesia şi apoi posturile de muncă dorite, de a fi tu însuţi, este menţionat ca principal factor al succesului personal de către managerii aflaţi astazi în poziţii cheie în marile companii. |
5. Schimbarea de An Nou [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Schimbarea de An Nou |
Un Nou An poate însemna în egală măsură un nou început, depăşind schimbarea adusă simplu doar de modificarea cifrelor în plan cronologic. Un nou an poate însemna o nouă profesie, o nouă calificare, o nouă viaţă. În mod sigur, însoţiţi şi de urările anului precedent, fiecare dintre noi îşi doreşte ca noul an să fie mai bun, să ne aducă numai împliniri şi succese. Ori, aceasta înseamnă că fundamental ne dorim schimbarea. Schimbarea pozitivă, depăşirea condiţiei curente, acumularea, creşterea. Să ne gândim dar ce vrem cu adevărat să ne aducă noul an: fixându-ne obiective clare, vom fi mai aproape de realizarea lor. Fiecare dintre noi doreşte să îşi găsească locul, un loc confortabil şi sigur, securizant care să-i confere un anumit confort psihologic şi material. Adică există lucruri care nu dorim să se schimbe: sunt bine aşa cum sunt. Pe de altă parte, exagerând în această direcţie, s-ar putea să vrem să păstrăm tot, iar atunci confortul se transformă în comoditate. Aceasta înseamnă că trebuie să păstrăm din trecut doar ce este bun, iar la ceea ce avem să adăugăm ceva în plus. Dar, se spune, obişnuinţa este a doua natură a omului, iar dacă pui o broască în apă rece şi creşti treptat temperatura, s-ar putea să reuşeşti să o fierbi. Iată de ce, sărbătorile, cu exuberanţa lor, cu spiritul viu şi energia care ne înconjoară, pot fi fundamente solide ale schimbării pe care ne-am dorit-o, dar nu am avut până acum energia ori curajul de a o începe. Un vechi proverb spune că un înţelept îşi dorea în tinereţe să schimbe lumea. Ajuns la maturitate a ajuns să-şi dorească doar să-şi schimbe prietenii şi rudele, pentru ca ajuns al bătrâneţe, să-şi dorească doar să se schimbe pe sine. Să ne rezervăm dar, o oră de fantezie. O oră în care să ne închipuim că tot ce ne dorim de la noul an s-a împlinit aievea. O oră de visare fără limite, în care să amânăm critica şi realismul. Este posibil ca pentru mulţi dintre noi visul să fie singurul loc în care putem obţine ceea ce ne dorim. Dar pe de altă parte, a rămâne pe tărâmul visului înseamnă cu certitudine a renunţa la consistenţa realităţii. Şi pentru că nimeni nu poate trăi doar din vise, după acest moment minim de împlinire spirituală, trebuie să vedem exact cât şi ce anume din cea am visat depinde de noi, cât şi ce anume înseamnă acea schimbare de care vorbea înţeleptul abia la bătrâneţe: până la a-i schimba pe alţii, noi cum ne-am schimbat, în ce am devenit mai buni? Dincolo de meseriile şi profesiile pe care le practicăm, stau nimic mai mult decât fiinţe umane, adesea sensibile, adesea vulnerabile, iar stresul muncii înţeleasă ca unic mijloc de supravieţuire, poate duce la disperare. Câţi mai au puterea să vadă în muncă un mijloc de împlinire ori bucuria de a face ceea ce îşi doresc? Şi totuşi, tocmai lehamitea şi rutina trebuie eliminate căci acceptarea condiţiei curente, renunţarea sunt paşi către stagnare şi involuţie. Timpul din fericire îşi are ciclurile sale iar Anul Nou aduce în casele şi în sufletele oamenilor bucuria de a lăsa trecutul în urmă, în ecoul încă răsunând al petardelor şi bubuiturilor menite tocmai să-l sperie pe anul cel vechi şi a-l încuraja pe cel tânăr. |
6. Trainingul- obligatoriu pentru evolutia profesionala [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Trainingul- obligatoriu pentru evolutia profesionala |
Dezvoltarea personală trebuie să fie un obiectiv constant în cariera fiecăruia. Educaţia continuă, permanentă nu mai este de mult doar un concept pedagogic, materializându-se astăzi în locuri de muncă mai bune şi în salarii mai mari. Dincolo de beneficiul economic direct, parcurgerea unor cursuri de specializare înseamnă menţinerea activă în circuitul informaţional propriu domeniului de activitate şi de ultimă noutate. În consecinţă înseamnă menţinerea în topul profesioniştilor, căci cuvântul cheie este profesionalism. Întotdeauna un angajator va prefera o persoană care îi aduce cele mai mare beneficii, în cât mai scurt timp. Mulţi se gândesc că este suficient să li se acorde o şansă pentru a demonstra ce ştiu şi pot şi se bazează pe puterea de convingere şi argumentare la interviu şi în plus pe gradul crescut de motivaţie şi loialitate pe care îl pot dovedi. Dar tocmai această şansă nu va fi acordată pentru că la interviu vor fi preferaţi primii 5-7% dintre candidaţi după lectura Cv-urilor, adică aceia ce conving prin consistenţa experienţei acumulate deja. |
7. Vanzările: Debuşeu profesional sau Carieră de Succes ? [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 31/12/2008]
Vanzările: Debuşeu profesional sau Carieră de Succes ? |
Una dintre cele mai consistente cereri ale pieţei de muncă este în domeniul vânzărilor, indiferent că este vorba de poziţii prezentate în presa scrisă, pe internet sau prin intermediul agenţiilor de recrutare. Cerea este diversificată în funcţie de cerinţele şi gradul de experienţă necesar: agent de vânzări, sales representative(reprezentant de vânzări), sales supervisor, sales manager (director de vânzări), sales&marketing manager. Angajatorii sunt şi ei plasaţi pe categorii, de la firme mici care acţionează ca intermediari între angrosişti şi detailişti până la companii multinaţionale. Cererea este foarte mare şi diversificată, aşa încăt fiecare îşi poate găsi un loc în funcţie de competenţele personale, experienţă şi obiectivele de carieră, adică de la poziţii ce reclamă o minimă experienţă până la cele adresate exclusiv specialiştilor care şi-au făcut o meserie în(din) vânzări. Negăsind un loc de muncă în propriile domenii de activitate foarte mulţi oameni sunt nevoiţi să accepte un loc de muncă în vânzări, cel puţin pentru o perioadă determinată, deşi nu au nici calificarea necesară şi mai ales nici motivaţia şi tipul de personalitate cerut de această activitate. Pentru a fi un bun agent de vânzări sunt necesare foarte multe calităţi şi un anumit tip de atitudine încrezătoare. Cele mai importante: abilităţile de comunicare, prezentare şi negociere, creativitate şi imaginaţie, simţul umorului, perspicacitate, prezenţă de spirit şi rezistenţă la efort, inclusiv fizic. Atitudinea încrezătoare este absolut necesară pentru a putea face faţă refuzurilor repetate, obligatorii în această activitate, deoarece oricât de bun agent de vânzări ar fi cineva, nu poate vinde tuturor. Cerinţele curente sunt: identificarea potenţialilor clienţi, contactarea acestora, prezentarea telefonică, prin fax sau direct a ofertei de produse ori servicii şi în final încheierea contractului şi urmărirea derulării acestuia. Deoarece presupune efort fizic şi intelectual, deplasări curente pentru a realiza un contact solid cu un potenţial client şi mai ales nesiguranţa privind încheierea contractului, activitatea în vânzări este percepută pe bună dreptate ca fiind solicitantă şi stresantă. În plus, mai ales pentru firmele mai mici şi pentru debutanţi, relaţia juridică de angajare nu este mai mult decât un contract de colaborare; salariul este mic, comisionul rămănând singura sursă de căştig mai consistentă. Beneficii şi soport pentru agent precum masină sau decontări pentru transport, telefon mobil sau decontări de masă, oferă doar unele firme. Din aceste motive(şi nu numai), fluctuaţia în acest domeniu este crescută iar oamenii buni sunt preţuiţi în aur de către angajatorii serioşi. Aceştia oferă posibilitatea unei cariere de succes pe termen lung, carte de muncă, suport logistic, posibilităţi de promovare către poziţii manageriale şi beneficii colaterale extrem de motivante precum traininguri şi cursuri de pregătire în domeniu, asigurare medicală, bonusuri şi prime, planuri de pensii şi chiar acţiuni sau posibilitatea unui parteneriat. Cerinţele însă pentru aceste poziţii sunt dure iar selecţia este drastică, fiind necesare experienţă relevantă, studii superioare(preferabil economice sau chiar un MBA) pentru a putea face faţă unor responsabilităţi zilnice sporite precum: prospectarea pieţei, elaborarea planului de vânzări, supervizarea agenţilor din subordine, dezvoltarea reţelei teritoriale, analiza concurenţei, elaborarea unor strategii complexe de marketing(politica de preţuri, promovarea. . . ). Dacă vă gândiţi să încercaţi să lucraţi în acest domeniu, acordaţi o mare atenţie ofertei angajatorului: există unele firme care nu-şi respectă angajamentele, rulând un foarte mare număr de persoane cărora nu le plătesc comisioanele cuvenite şi nici chiar salariile promise. Nici vorbă de beneficii colaterale sau carte de muncă. Insistaţi deci pentru semnarea unor contracte ferme, care să specifice foarte clar condiţiile de acordare a comisioanelor şi suportul oferit de angajator, sau declinaţi fără regrete oferta care nu îndeplineşte aceste condiţii pentru că aţi avea numai de pierdut. Cariera în vânzări poate fi frumoasă şi recompensatoare dacă într-adevăr vă doriţi să lucraţi în acest domeniu şi să deveniţi un profesionist. Marile companii realmente preţuiesc un bun om în vânzări. Această carieră poate începe şi adesea începe de la zero, de la un simplu post de agent de vânzări. Dar dacă vreţi să depăşiţi acest nivel trebuie îndeplinite succesiv cerinţele de bază şi activitatea să fie luată în serios. Ofertele de cursuri de vânzări, manualele de pe piaţă trebuie să fie bine cunoscute iar efortul de perfecţionare trebuie să fie continuu. Este foarte multă muncă dar după depăşirea primelor 6 luni şi încheierea primelor contracte, s-ar putea chiar să ajungă să vă placă datorită şansei de a întâlni mulţi oameni, de a vă exersa tehnicile de persuasiune şi de ce nu, a câştiga bine în plan financiar. În ceea ce priveşte planurile de carieră, o poziţie managerială se poate concretiza după un minim de 3-5 ani experienţă. |