Articole
Inregistrari 1 - 20 din 60
1. Nu pierde avantajul Online [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 01/06/2006]
Nu pierde avantajul Online
Un anunt de mica publicitate are un mare dezavantaj: intotdeauna fie suprafata fie numarul de cuvinte duc la cresterea proportionala a costurilor. Spre deosebire de acestea, site-urile de recrutare au avantajul ca iti permit sa plasezi anunturi oricat de complexe si oricat de lungi, extreme de puternice si relevante prin continut. In plus,ofera posibilitatea de a-ti face reclama prin descrieri ample ale companiei tale si sigle colorate, posibilitate acordata implicit cu spatial nelimitat al anuntului. Nu in ultimul rand, anunturile sunt interactive, fiind indexate de motoarele de cautare, astfel incat, anumite cuvinte cheie pot declansa rezultate spectaculoase in ceea ce priveste succesul anuntului, atat prin aceea ca se listeaza inaintea altor anunturi cat si datorita efectului psihologic pe care il au asupra cititorului! In consecinta, de ce sa pierzi avantajul Online cu anunturi care parca sunt scrise pentru mica publicitate?
2. Structura unui anunt de Recrutare Online [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 01/06/2006]
Structura unui anunt de Recrutare Online
Un anunt de recrutare online difera de orice alt anunt de recrutare prin oportunitatile pe care le ofera.
- Titlul: Titlul este unul dintre cele mai importante elemente ale anuntului deoarece este primul element care intra in contact cu candidatii. Titlul trebuie sa fie scurt, dar explicit si clar si sa convinga aplicantii ca merita sa deschida acel anunt. Principala calitate a unui titlu bun este relevanta, adica masura in care reuseste sa condenseze cele mai importante informatii din corpul anuntului care pot determina decizia de a aplica din partea candidatului.
- Sumarul introductiv: Reprezinta practic primele 5-7 randuri cu care incepe anuntul si care la randul lor trebuie sa aiba aceiasi principala calitate: relevanta. Acest sumar introductiv trebuie sa fie pe cat posibil o descriere succinta a postului oferit. El are un rol motivator, asemenea unui carlig, determinand candidatul sa continue lectura anuntului. Aceste prime randuri...trebuie sa fie capabile sa aprinda imaginatia candidatului sa ii creeze dorinta impulsiva de a aplica. Restul anuntului vine in completare cu detalii si informatii punctuale, dar anuntul este "vandut" practic de catre sumarul de deschidere. El trebuie sa contina practic in substrat toate beneficiile pe care le va avea viitorul ocupant al jobului, prin aceea ca ii creioneaza imaginea companiei, a colectivului in care va fi parte, a perspectivelor profesionale si ale continutului muncii. Totul trebuie realizat prin fraze clare, continand verbe energice si substantive picturale care permit vizualizarea celor descrise mai sus. Pe scurt: ce anume face jobul special, ce anume face compania atractiva, in ce consta jobul.
- Responsabilitati: Contine informatii si detalii despre activitatea care va fi efectuata. In general aceste informatii se preiau cu copy&paste din fisele de post ale companiei. Totusi, daca acestea lipsesc sau se doreste imbogatirea lor, Quickjobs.ro va ofera posibilitatea de a va inspira din Exemplele de Job Descriptions afisate in categoria Articole. Informatiile prezentate aici trebuie sa descrie cat mai clar cu putinta continutul muncii. Cuvantul cheie este acuratete.
- Cerinte: Contine nivelul de experienta cerut, competentele, abilitatile si calitatile personale considerate necesare in indeplinirea cu succes a atributiilor postului prezentat. Este o sectiune foarte importanta prin aceea ca seteaza implicit permisivitatea si accesibilitatea anuntului. Daca de exemplu se solicita experienta de minim 10 ani, atunci desigur ca anuntul este restrictiv si doar o mica parte a candidatilor care parcurg anuntul vor fi in masura sa aplice. Alte cerinte pot fi la fel de restrictive, de exemplu daca se solicita cunostiinte intr-un domeniu foarte specializat pentru care din start numarul de candidati potentiali este limitat. Aceasta sectiune functioneaza foarte bine deci asemeni unui filtru, prin macanismul de auto-selectie. Atentie deci: cu cat cerintele vor fi mai restrictive, cu atat numarul de aplicanti va fi mai mic. Pe de alta parte, cu cat cerintele vor fi mai bine definite, cu atat calitatea candidatilor va fi mai buna, cei care nu corespund evitand sa aplice. Este bine ca cerintele sa fie rezonabile si sa lase un anumit spatiu de miscare candidatilor deoarece aveti nevoie de mai multi candidati dintre care sa alegeti.
- Oferta: Nu uitati de rubrica Oferte si Beneficii, continand o scurta prezentare a mediului de lucru, perspectivelor profesionale, pachetului salarial. Are un bun rol motivator dar este important sa nu promiteti mai mult decat puteti oferi.
3. Titlul Ideal [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 01/06/2006]
Titlul Ideal
Recrutarea online are nenumarate avantaje: este un mijloc rapid, eficient si comod de a atrage candidate valorosi in noua era informatica. Pe de alta parte, succesul unei campanii de recrutare online depinde de mai multi factori, printre care capacitatea recruiter-ului de a face anuntul cat mai atractiv si interesant. Una dintre componentele succesului este si Titlul. In recrutarea online, Titlul este cu atat mai important cu cat spre deosebire de anunturile din presa scrisa, unde foarte rapid pe langa titlu candidatii pot trece in revista intregul anunt, in recrutarea online, de obicei in prima faza candidatii au acces doar la titlu. Pentru un moment sa ne inchipuim ca suntem in cautarea unui loc de munca... intram pe site-ul Quickjobs.ro si intram intr-o categorie, sau tastam un cuvant cheie. Imediat motorul de cautare al site-ului va afisa o lista de posturi disponibile. Se pot aplica filtre pe oras si companie desigur, dar in general numarul ofertelor disponibile ramane foarte mare... si in general toate se numesc la fel. De exemplu ?Contabil?, sau ?Financial Controller? sau ?Secretara? sau ?Asistenta Manager?, ori ?Sofer ??etc. Candidatul se vede nevoit sa parcurga anunt cu anunt pentru a vedea daca este ceea ce cauta... iar daca nu recunoaste numele firmei.. nu poate decat sa ia anunturile unul cate unul. Pot fi zeci in acea categorie. Iata de ce, titlul are o importanta covarsitoare... el trebuie sa fie clar, explicit dar si atractiv. Titlul trebuie personalizat pe cat posibil si imbogatit cu informatii relevante. Pe scurt, un titlul bun este:
- Clar
- Explicit
- Relevant
Avand aceste 3 caracteristici reunite, Titlul si prin titlu anuntul in sine, devine ATRACTIV.
Este important de subliniat ca rolul unui anunt de recrutare este sa atraga cat mai multi candidati valorosi. Nu trebuie confundat anuntul de recrutare cu un extras din Fisele de Post sau cu un decupaj din Organigrama. Titlul anuntului nici macar nu trebuie sa fie exact ca in fisa de post...deoarece anuntul de recrutare este un instrument de marketing.
Cuvantul cheie in rezolvarea problemei este ?relevant?. Un titlu relevant contine practic toata informatia de care are nevoie candidatul pentru a lua o decizie. Desi aparent dificil, acest lucru poate fi obtinut destul de usor prin includerea in titlu a unor informatii suplimentare care sa il faca mai explicit si sa permita delimitarea, diferentierea de celelalte anunturi cu acelasi nume. In acest sens, Quickjobs.ro a introdus o facilitate revolutionara care va ajuta sa faceti primul pas in alegerea titlului ideal. Title Selector va anunta in timp real, imediat ce ati introdus titlul si ati trecut la urmatorul camp, daca titlul respectiv se mai gaseste intre anunturile active, si de cate ori apare. Daca de exemplu titlul respectiv mai apare de 3 ori, este in regula, puteti utiliza acel titlu, anuntul va fi in continuare vizibil si distinct printre celelalte. Daca insa Title Selector va arata ca mai sunt inca 30 de anunturi cu acelasi titlu, in mod sigur nu este o decizie buna sa pastrati acest titlu. Ce se poate face:
- Daca doresti sa scoti in evidenta importanta companiei, Titlul poate fi: ?Contabil, in societatea No.1 in Contabilitate & Audit ? sau ?Auditor in companie BIG4?
- Daca doresti sa scoti in evidenta provocarile si oportuntatile profesionale oferite odata cu job-ul, Titlul poate fi: ?ASM, regiune cu potential deosebit?
- Daca doresti sa scoti in evidenta o anumita particularitate a job-ului, Titlul poate fi: ?Client Service Director, clienti internationali? sau ?Mecanic, Service autorizat, masini de lux?, ori ?Sofer protocol? sau ?Programator, aplicatii C#?
Practic, orice detaliu al job-ului poate fi utilizat pentru a personaliza titlul. In mod sigur, recurgand la aceasta metoda, candidatii vor fi mai bine informati in legatura cu continutul job-ului si avantajele lui: Un titlu bun atrage candidati valorosi!
4. Baker [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES*:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Measures flour and other ingredients to prepare batters, dough, fillings, and icings, using scale and graduated containers.
Bake breads, rolls, cakes, and pastries.
Places dough in pans, molds, or on sheets, and bakes dough in oven or on grill.
Dumps ingredients into mixing-machine bowl or steam kettle to mix or cook ingredients according to specific instructions.
Decorates cakes.
Applies glace, icing, or other topping to baked goods, using spatula or brush.
Rolls, cuts, and shapes dough to form sweet rolls, pie crusts, tarts, cookies, and related products prior to baking.
Observes color of products being baked and adjusts oven temperature.
Develops new recipes for cakes and icings.
REQUIREMENTS:
Excellent sense of taste and smell.
Healthy, active, alert, clean, dependable, and work well with others.
Must be creative in their cooking, and have a good business sense, and a lot of energy.
Good organization and supervisory skills
Knowledge of:
? Methods, materials, and practices of volume food preparation.
? Sanitary methods used in food preparation and related activities.
? Inventory and ordering methods.
Personal cleanliness is essential because State is require health certificates indicating that workers are free from communicable diseases.
Knowledge of a foreign language can be an asset because it may improve communication with other restaurant staff, vendors, and the restaurant?s clientele.
5. Chiefs [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Direct activities of one or more workers who assist in preparing and serving meals.
Keep records and accounts.
Plan and price menu items.
Determine meal prices based on calculations of ingredient prices.
Estimate expected food consumption; then requisition or purchase supplies, or procure food from storage.
Take inventory of supplies and equipment.
Train new employees.
Requisition food supplies, kitchen equipment, and appliances, based on estimates of future needs.
Monitor menus and spending in order to ensure that meals are prepared economically.
Coordinate and supervise work of kitchen staff.
Plan work on orders so that items served together are finished at the same time.
Responsible for preparing many dishes which are of high quality,
day after day and night after night, and within cost.
Plan the menu, determine the price and how much it will cost to make the dish
Order supplies, hire cooks and other kitchen workers and supervise the preparation of food.
Chefs also have the more difficult cooking duties, prepare the specialties of the restaurant, and develop their own recipes.
Prepare and cook foods of all types, either on a regular basis or for special guests or functions.
Supervise and coordinate activities of cooks and workers engaged in food preparation.
Collaborate with other personnel to plan and develop recipes and menus, taking into account such factors as seasonal availability of ingredients and the likely number of customers.
Check the quality of raw and cooked food products to ensure that standards are met.
Check the quantity and quality of received products.
Demonstrate new cooking techniques and equipment to staff.
Determine how food should be presented, and create decorative food displays.
Determine production schedules and staff requirements necessary to ensure timely delivery of services.
Estimate amounts and costs of required supplies, such as food and ingredients.
Inspect supplies, equipment, and work areas to ensure conformance to established standards.
Instruct cooks and other workers in the preparation, cooking, garnishing, and presentation of food.
Monitor sanitation practices to ensure that employees follow standards and regulations.
Order or requisition food and other supplies needed to ensure efficient operation.
Recruit and hire staff, including cooks and other kitchen workers.
Analyze recipes to assign prices to menu items, based on food, labor, and overhead costs.
Arrange for equipment purchases and repairs.
Meet with customers to discuss menus for special occasions such as weddings, parties, and banquets.
Meet with sales representatives in order to negotiate prices and order supplies.
Record production and operational data on specified forms.
Coordinate planning, budgeting, and purchasing for all the food operations within establishments such as clubs, hotels, or restaurant chains.
Plan, direct, and supervise the food preparation and cooking activities of multiple kitchens or restaurants in an establishment such as a restaurant chain, hospital, or hotel.
REQUIREMENTS:
Excellent sense of taste and smell.
Healthy, active, alert, clean, dependable, and work well with others.
Must be creative in their cooking, and have a good business sense, and a lot of energy.
Good organization and supervisory skills
Knowledge of:
? Methods, materials, and practices of volume food preparation.
? Sanitary methods used in food preparation and related activities.
? Inventory and ordering methods.
Personal cleanliness is essential because State is require health certificates indicating that workers are free from communicable diseases.
Knowledge of a foreign language can be an asset because it may improve communication with other restaurant staff, vendors, and the restaurant?s clientele.
6. Cooks [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Consult with supervisory staff to plan menus, taking into consideration factors such as costs and special event needs.
Schedule activities and equipment use with managers, using information about daily menus to help coordinate cooking times.
Plan menus that are varied, nutritionally balanced, and appetizing, taking advantage of foods in season and local availability.
Order and take delivery of supplies.
Wash, peel, cut, and seed fruits and vegetables to prepare them for consumption.
Bake, roast, broil, and steam meats, fish, vegetables, and other foods.
Carve and trim meats such as beef, veal, ham, pork, and lamb for hot or cold service, or for sandwiches.
Create recipes and prepare meals, while food preparation workers peel and cut vegetables, trim meat, prepare poultry, and perform other duties such as keeping work areas clean and monitoring temperatures of ovens and stovetops.Butcher and dress animals, fowl, or shellfish, or cut and bone meat prior to cooking.
Read food order slips or receive verbal instructions as to food required by patron, and prepare and cook food according to instructions.
Observe and test foods to determine if they have been cooked sufficiently, using methods such as tasting, smelling, or piercing them with utensils.
Prepare relishes and hors d'oeuvres.
Measure ingredients required for specific food items being prepared.
Regulate temperature of ovens, broilers, grills, and roasters.
Season and cook food according to recipes or personal judgment and experience.
Prepare specialty foods such as pizzas, fish and chips, sandwiches, and tacos, following specific methods that usually require short preparation time.
Pre-cook items such as bacon, in order to prepare them for later use.
Operate large-volume cooking equipment such as grills, deep-fat fryers, or griddles.
Turn or stir foods to ensure even cooking.
Weigh, measure, and mix ingredients according to recipes or personal judgment, using various kitchen utensils and equipment.
Portion, arrange, and garnish food, and serve food to waiters or patrons.
Inspect food preparation and serving areas to ensure observance of safe, sanitary food-handling practices.
Verify that prepared food meets requirements for quality and quantity.
REQUIREMENTS:
Excellent sense of taste and smell.
Healthy, active, alert, clean, dependable, and work well with others.
Must be creative in their cooking, and have a good business sense, and a lot of energy.
Good organization and supervisory skills
Knowledge of:
? Methods, materials, and practices of volume food preparation.
? Sanitary methods used in food preparation and related activities.
? Inventory and ordering methods.
.
Personal cleanliness is essential because State is require health certificates indicating that workers are free from communicable diseases. Knowledge of a foreign language is an asset because it may improve communication with other restaurant staff, vendors, and the restaurant?s clientele.
7. Cum sa atragi candidati valorosi [Categorie: Recrutarea Online ] [Publicat: 31/05/2006]
Cum sa atragi candidati valorosi
Atunci cand demarezi un proces de recrutare, primul pas este sa iti construiesti baza de candidati. Aceasta trebuie sa fie suficient de mare pentru a-ti permite o selectie atenta, dar desigur trebuie sa cuprinda si subiecti de calitate. Te confrunti deci cu urmatoarea problema: Trebuie sa obtii volum si trebuie sa obtii calitate. Statistica recrutarii arata ca pentru a alege un candidat, ai nevoie de o lista scurta de minim 5 candidati. Pentru a avea un candidat pe lista scurta, ai nevoie de minim 10 aplicatii dintre care sa alegi. Un calcul simplu arata ca pentru a angaja o persoana, trebuie sa primeste minim 50 de aplicatii pentru anuntul dat. Desigur, ai nevoie de o singura persoana si teoretic un singur Cv este suficient, daca acela este persoana potrivita. Statistic vorbind, aceasta situatia fericita este prea improbabila pentru a fi luata in calcul. In consecinta, trebuie sa te gandesti cum sa atragi candidatii. Iata mai jos cateva solutii simple dar care vor maximiza vizibilitatea si atractivitatea anuntului tau. Urmeaza-le si vei vedea diferenta:
- Personalizeaza anuntul: utilizeaza modalitatile oferite de Quickjopbs.ro pentru a promova numele, imaginea si obiectul de activitate al companiei tale. Plaseaza pe site sigla companiei, si o scurta descriere a obiectului de activitate al companiei. Nu numai ca este o modalitate de a-ti face publicitate, dar in felul acesta candidatii isi pot aminti mai usor informatiile esentiale si vor reactiona mai bine la anunt deoarece vor sti in atentia cui aplica. Anunturile care nu contin datele angajatorului sunt in general privite cu suspiciune.
- Fa o descriere detaliata a postului pe care il oferi. Ai cel putin 2 avantaje: o descriere detaliata, arata interes si profesionalism din partea angajatorului. Arata ca acesta are un Job Description clar din care s-a inspirat atunci cand a creat anuntul si implicit sugereaza maturitate organizationala. Cateva randuri in plus la acest capitol inseamna zeci de candidati valorosi atrasi suplimentar. Pe de alta parte, printr-o descriere clara si detaliata, vei elimina aplicatiile neoportune si vei economisi timp pretios: un anunt neclar atrage aplicatii nepotrivite. Candidatii citesc anutul si decid daca oferta ta este ceea ce cauta sau nu... dar nu pot face acest lucru in lipsa informatiei relevante. Daca anuntul nu este clar, o parte a candidatilor nu vor intelege anuntul si nu vor aplica, iar o alta parte vor intelege gresit si vor aplica in?til, nefiind ceea ce ai nevoie. In consecinta: un anunt clar si explicit atrage candidatii potriviti. Cu cat un anunt este mai clar si explicit, cu atat candidatii care vor aplica vor intruni intr-o mai mare masura cerintele tale, datorita procesului de auto-selectie. Pentru a veni in intampinarea acestei necesitati, Quickjobs.ro iti ofera sugestii privind responsabilitatile clasice pentru cele mai cautate pozitii din diverse domenii. Acceseaza in acest sens sectiunea de Articole, subsectiunea Exemple Job Descriptions. Poti utiliza pasajele cele mai potrivite pentru a imbogati si detalia descrierea postului oferit de compania ta.
- Utilizeaza fraze scurte si la obiect, care fac referire la activitati practice, si nu lasa loc la ambiguitati... pana la urma ai nevoie de cineva care chiar stie sa faca acel job.
- Completeaza si cateva randuri privind oferta companiei: mediu de lucru, beneficii, oportunitati de dezvoltare profesioanla, eventual salariu.
Succes!
8. Food Preparation Workers [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES*:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Perform routine, repetitive tasks such as readying ingredients for complex dishes, slicing and dicing vegetables, and composing salads and cold items, under the direction of chefs and cooks.
Perform simple food preparation tasks such as making sandwiches, carving meats, and brewing coffee.
Weigh and measure ingredients, go after pots and pans, and stir and strain soups and sauces. Cut and grind meats, poultry, and seafood in preparation for cooking. Substitute for or assist other cooks during emergencies or rush periods.
Clean food preparation areas, cooking surfaces, and utensils.
Clean and inspect galley equipment, kitchen appliances, and work areas in order to ensure cleanliness and functional operation.
Clean, cut, and cook meat, fish, and poultry.
Compile and maintain records of food use and expenditures.
Wash pots, pans, dishes, utensils, and other cooking equipment.
Complete orders from steam tables, placing food on plates and serving customers at tables or counters.
Grill and garnish hamburgers or other meats such as steaks and chops.
Grill, cook, and fry foods such as french fries, eggs, and pancakes.
Take orders from customers and cook foods requiring short preparation times, according to customer requirements.
Clean food preparation equipment, work areas, and counters or tables.
Order supplies and stock them on shelves.
Their responsibilities also include cleaning work areas, equipment, utensils, dishes, and silverware.
REQUIREMENTS:
Excellent sense of taste and smell.
Healthy, active, alert, clean, dependable, and work well with others.
Must be creative in their cooking, and have a good business sense, and a lot of energy.
Good organization and supervisory skills
Knowledge of:
? Methods, materials, and practices of volume food preparation.
? Sanitary methods used in food preparation and related activities.
? Inventory and ordering methods.
Personal cleanliness is essential because State is require health certificates indicating that workers are free from communicable diseases.
Knowledge of a foreign language can be an asset because it may improve communication with other restaurant staff, vendors, and the restaurant?s clientele.
9. Junior Accountant [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Collects and analyzes financial data such as source documents used for accounting records of initial entry, control accounts, and financial reports;
Develops and modifies simple spreadsheet applications using a personal computer.
Prepares journal entries and reconciles general ledger and subsidiary accounts;
Prepares monthly financial statements, schedules, charts, simple spreadsheets, and database
Reviews, develops, analyzes, and modifies specific accounting procedures to ensure efficiency and accuracy;
Reviews and reconciles accounting records with those in the department and with central accounts, then submits data necessary for adjustments;
Identifies and records capital outlay expenditures;
Performs a wide variety of related accounting and administrative tasks such as reviewing service documents for accounting purposes, maintaining ledgers, recording entries, participating in the budget process, assisting in the rate setting process, and interacting with vendors;
Reconciles and reviews checking accounts maintained by the City departments;
Develops and modifies simple spreadsheet applications using a personal computer;
Researches and makes corrections to expenditures;
Prepares information for work order invoices to other departments;
Writes weekly/monthly statistical reports;
Compiles and records statistical information;
Supervises and instructs accounting units and explains such office routines as trial balancing, computing accounts, and rendering and/or paying bills;
Analyzes and evaluates accounting problems;
Prepares reports and statements pertinent to accounting and related data;
Updates and supervises a complete set of cost accounting records, prepares and submits monthly analysis of expenditures and revenues;
Demonstrates continuous effort to improve operations, decrease turnaround times, streamline work processes, and work cooperatively and jointly to provide quality seamless customer service.
REQUIREMENTS:
Accounting theory, principles, and practices and its application to various accounting transactions and problems, especially with reference to public accounting
Knowledge of accounting concepts, techniques, and principles.
Ability to apply knowledge of accounting and finance.
Skill in analyzing and interpreting financial data.
Accuracy in working with large amounts of data.
Good verbal and written communications. English Language -- Knowledge of the structure and content of the English language including the meaning and spelling of words, rules of composition, and grammar.
Must assume responsibility for accuracy and timeliness of work product
A proactive and flexible person;
Ability to plan effectively and work under pressure;
Results oriented, dynamic and self-motivated person
Mathematics -- Knowledge of arithmetic, algebra, geometry, calculus, statistics, and their applications.
Economics and Accounting -- Knowledge of economic and accounting principles and practices, the financial markets, banking and the analysis and reporting of financial data.
Customer and Personal Service -- Knowledge of principles and processes for providing customer and personal services. This includes customer needs assessment, meeting quality standards for services, and evaluation of customer satisfaction.
10. Marketing Manager/Director [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
SPECIFIC RESPONSABILITIES:
- The Marketing Director is largely responsible for determining the direction of marketing department developments within COMPANY and overseeing implementation by operational staff.
- Marketing Director is responsible for all aspects of Marketing Department. This includes professional recommendations, staff hiring and policies, financial and budgetary controls, project prioritizing, identifying operational needs and setting unit and departmental wide policies and procedures.
- Establishes marketing goals to ensure share of market and profitability of products and/or services.
- Develops and executes marketing plans and programs, both short and long range, to ensure the profit growth and expansion of company products and/or services.
- Researches, analyzes, and monitors financial, technological, and demographic factors so that market opportunities may be capitalized on and the effects of competitive activity may be minimized.
- Plans and oversees the organization's advertising and promotion activities including print, electronic, and direct mail outlets.
- Communicates with outside advertising agencies on ongoing campaigns.
- Works with writers and artists and oversees copywriting, design, layout and production of promotional materials.
- Develops and recommends pricing strategy for the organization which will result in the greatest share of the market over the long run.
- Identify, develop, and evaluate marketing strategy, based on knowledge of establishment objectives, market characteristics, and cost and markup factors.
- Initiate market research studies and analyze their findings.
- Negotiate contracts with vendors and distributors to manage product distribution, establishing distribution networks and developing distribution strategies.
- Use sales forecasting and strategic planning to ensure the sale and profitability of products, lines, or services, analyzing business developments and monitoring market trends.
- Achieves satisfactory profit/loss ratio and share of market performance in relation to pre-set standards and to general and specific trends within the industry and the economy.
- Ensures effective control of marketing results and that corrective action takes place to be certain that the achievement of marketing objectives are within designated budgets.
- Evaluates market reactions to advertising programs, merchandising policy, and product packaging and formulation to ensure the timely adjustment of marketing strategy and plans to meet changing market and competitive conditions.
- Recommends changes in basic structure and organization of marketing group to ensure the effective fulfillment of objectives assigned to it and provide the flexibility to move swiftly in relation to marketing problems and opportunities.
- Conducts marketing surveys on current and new product concepts.
- Prepares marketing activity reports.
- Plans, coordinates and reports on all projects relating to the key business systems, as defined by the COMPANY.
- Ensures effective control of marketing results and that corrective action takes place to be certain that the achievement of marketing objectives are within designated budgets.
- Evaluates market reactions to advertising programs, merchandising policy, and product packaging and formulation to ensure the timely adjustment of marketing strategy and plans to meet changing market and competitive conditions.
- Recommends changes in basic structure and organization of marketing group to ensure the effective fulfillment of objectives assigned to it and provide the flexibility to move swiftly in relation to marketing problems and opportunities.
- Conducts marketing surveys on current and new product concepts.
OTHER RESPONSABILITIES:
- Takes active part in the company activity and is subject to quarterly, half-yearly and annual assessments, performed by the company's top management.
- The Marketing Director will be expected to work well in a team-oriented environment. S/he will work closely with the CEO and lead marketing staff team in making decisions about marketing development within COMPANY.
- As the key marketing resource for the organization, the incumbent will exercise a high degree of independence and autonomy in setting the direction for marketing developments and overseeing implementation of projects. This position has broad latitude in planning and scheduling work, and may deploy staff and equipment to achieve Unit goals and objectives.
- Marketing Director is primarily interested in the results of the positions' actions: the timely development of new products to meet clients' needs, the quality and quantity of work performed by staff teams under the incumbent's supervision, effective project management
Management of Staff
- Manage and allocate an annual staffing budget
- Directly select, supervise, train and evaluate Product Managers, Marketing Executives
- Facilitate weekly lead meeting. Direct and guide the lead team in setting priorities and accomplishing goals.
- Follow up with staff on a regular basis to ensure that they meet timelines, communicate regularly with clients, and collaborate with other COMPANY staff.
- Help staff design innovative professional development programs Coordinates ongoing staff training and development programs in an effort to improve staff retention, group effectiveness, and overall staff morale.
Administrative Duties
- Communicate orally and in writing complex issues, conclusions, and decisions.
- Act as liaison to other Units and Departments.
- Represent COMPANY by participating in marketing committees and conferences related to marketing.
- Establish project schedules and budget estimates for meeting these schedules.
- Ensure that status is updated for all requests.
- Document all projects (ongoing status reports and a summary reports).
- Report weekly status to the CEO.
REQUIREMENTS:
Have a global vision of the business and the capacity of decision and analysis
Have a thorough understanding of core of marketing and market research field
Previous relevant experience in a similar position. Minimum 3 year experience in marketing, product management, brand management;
Ability to apply knowledge of marketing/market research.
Possess adequate knowledge and experience for developing and managing marketing projects and budget plans and be able to report on these activities effectively.
Demonstrate outstanding management, organizational and project management ability.
Demonstrate the ability to function as a team member/leader. Team spirit and leadership skills;
Possess broad knowledge of internal control systems, internal organizational structures
Possess and demonstrate excellent verbal and written communication skills, and be able to communicate essential concepts to people of all levels.
Experience in working with senior management team in providing related recommendations, solutions and reports.
Advanced oral/computer presentation skills
A proactive and flexible person;
Ability to plan effectively and work under pressure;
Results oriented, dynamic and self-motivated person;
Negotiation skills;
Familiar with computers: Microsoft Office package emphasis on Power Point, image processing knowledge.
Sales and Marketing -- Knowledge of principles and methods for showing, promoting, and selling products or services. This includes marketing strategy and tactics, product demonstration, sales techniques, and sales control systems.
Administration and Management -- Knowledge of business and management principles involved in strategic planning, resource allocation, human resources modeling, leadership technique, production methods, and coordination of people and resources.
Communications and Media -- Knowledge of media production, communication, and dissemination techniques and methods. This includes alternative ways to inform and entertain via written, oral, and visual media.
Economics and Accounting -- Knowledge of economic and accounting principles and practices, the financial markets, banking and the analysis and reporting of financial data.
Customer and Personal Service -- Knowledge of principles and processes for providing customer and personal services. This includes customer needs assessment, meeting quality standards for services, and evaluation of customer satisfaction.
Sociology -- Knowledge of group behavior and dynamics, societal trends and influences, human migrations, ethnicity, cultures and their history and origins.
Fluency in English.
11. Receptionists [Categorie: Example-Job Descriptions ] [Publicat: 31/05/2006]
RESPONSABILITIES:
*Duties and Requirements provided here are illustrative and not exclusive. They may vary with individual assignment and are provided here only for example. You can choose in acordance with you needs the paragraphs that are suitable.
Receives callers at establishment, determines nature of business, and directs callers to destination by performing the following duties.
Takes telephone inquiries and complaints, ascertaining the nature of the call, and directing to the appropriate entity or department or resolving personally.
Obtains caller's name and arranges for appointment with person called upon.
Directs caller to destination and records name, time of call, nature of business, and person called upon.
Operates telephone console to receive incoming messages.
Types memos, correspondence, reports, and other documents.
Arranges scheduling for meetings, interviews, travel, equipment repair and service, and others as assigned
Issues visitor's pass when required. Greeting and assisting the public, customers, and visitors
Makes future appointments and answer inquiries.
Operates various office equipment, i.e., computer terminals, printers, copy machines, telephone systems, facsimile machines
Generates correspondence, fax and announcements
Collects and distributes mail and messages. Receives, sorts, processes, and distributes company mail; prepares parcels and packages for mailing
Ensures necessary copies of forms, materials, records and documents
Ensures necessary documents, copies of forms etc are distributed and filed
Checks certain documents and other forms for language accuracy (English and French)
Performs variety of clerical duties.
REQUIREMENTS:
One year certificate from college or technical school; or three to six months related experience and/or training; or equivalent combination of education and experience.
Ability to read and interpret documents such as safety rules, operating and maintenance instructions, and procedure manuals.
Ability to write routine reports and correspondence.
Ability to speak effectively before groups of customers or employees of organization.
Demonstrate the ability to function as a team member/leader.
Possess and demonstrate excellent verbal and written communication skills, and be able to communicate essential concepts to people of all levels.
Experience in working with senior management team in providing related recommendations, solutions and reports.
Advanced oral/computer presentation skills
A proactive and flexible person;
Ability to plan effectively and work under pressure;
Results oriented, dynamic and self-motivated person;
Familiar with computers: Microsoft Office package emphasis on Power Point, image processing knowledge.
12. Agentul de Asigurari [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 21/05/2006]
Agentul de Asigurari |
Agentul de asigurări este o persoană nu tocmai iubită iar meseria, deşi continuu prezentă �n paginile ziarelor, nu reuşeşte �ntotdeauna să atragă. Companiile de asigurare fac �nsă eforturi constante �n a-şi menţine o forţă de v�nzări c�t de c�t stabilă, oferind comisioane atrăgătoare, telefoane cu minute incluse, un post stabil şi o anumită perspectivă profesională, merg�nd de la agent de asigurări trec�nd prin poziţia de unit manager(director de agenţie ori filială) p�nă la cea de country manager. De ce �n ciuda ofertei pe ansamblu atractivă şi a faptului că avem de-a face aproape exclusiv cu companii străine, multinaţionale, oamenii privesc această soluţie de angajare ca fiind una dintre ultimile de acceptat şi mai ales de ce impresia generală �n ceea ce priveşte această meserie este at�t de proastă? �n primul r�nd trebuie spus că această meserie este una a normalităţi �ntr-o societate care se doreşte sănătoasă, este una absolut necesară şi pozitivă. Şi aceasta deoarece asigurarea ar trebui să fie un lucru comun, care face parte din viaţa noastră şi care reprezintă modul nostru de a reacţiona inteligent şi �nţelept la posibilele pericole (sau momente dificile) ale vieţii: de la inundaţii, cataclisme naturale, p�nă la probleme de sanătate, pensie ori malpraxis. C�ţi nu şi-au dorit, după ce au pierdut agoniseala de o viaţă, să se fi asigurat �ntr-un fel, mai ales că primele de asigurare, nu sunt mari �n raport cu beneficiile? Problema este �nsă că pentru mulţi prima de asigurare, deşi rezonabilă �n raport cu beneficiile, nu este percepută �n egală măsură ca fiind rezonabilă �n raport cu costul curent al vieţii. Practic, oamenii consideră că nu �şi pot permite acest cost. Uneori este o realitate. Alteori este o problemă de percepţie. Pe de altă parte, intervine politica foarte agresivă şi deja renumită a unor companii de asigurare care prin reprezentanţii săi, menţin un pressing accetuat asupra potenţialilor beneficiari. Aceştia, ajung să se simtă agresaţi şi �n concluzie ajung să adopte o reacţie de respingere nediferenţiată, �n raport cu orice asigurare. Agenţii percep asigurările ca orice domeniu de sales(v�nzări). �nsă, acest domeniu ar trebui privit din start din altă perspectivă şi anume dintr-o perspectivă umanistă, cu substrat economic desigur, dar nici pe departe ca o v�nzare de bunuri de larg consum. Meseria este una complexă şi presupune multe abilităţi. Agentul de succes este o persoană care inspiră �ncredere şi care trebuie să ştie să arate compasiune şi �nţelegere, pe de o parte, dar şi faptul că deţine o soluţie autentică la o serie de probleme, că prin serviciul oferit este capabil să acopere diverse riscuri şi să ofere deci confortul psihologic şi liniştea de care fiecare avem nevoie, siguranţă, pe de altă parte. V�rsta nu contează pentru această meserie şi nici sexul. Este important să fie o persoană cultivată, cu o anumită educaţie şi o disponibilitate implicit afirmată spre comunicare cu persoane din medii diverse, cu diverse meserii, practic cu oricine. O persoană dotată cu un ascuţit simţ psihologic, capabilă să identifice nevoile clientului beneficiar şi să răspundă cu promtitudine acestora. Planificat şi ordonat, atent la detalii şi �mpăcat cu sine. Oamenii percep relativ uşor neliniştea ori nesiguranţa altcuiva. Ori tocmai nesiguranţa agentului privind �ndeplinirea propriului plan, nesiguranţă care uşor ia forma agresivităţii şi insistenţei, sunt elementele care �i determină pe mulţi să se ferească de asigurări. O reacţie justificată, dar o decizie greşită deoarece, �ncă o dată trebuie spus că asigurările ar trebui să facă parte din viaţa noastră �n mod comun. Agentul trebuie să fie deci suficient de relaxat pentru a transmite aceiaşi stare clientului său, mai ales că problemele aduse �n discuţie presupun prevenirea unui pericol de exemplu. Percep�nd reacţia pieţei, unele companii de aigurare �şi disimulează �ntr-un fel sau altul anunţurile de recrutare, strecur�nd termeni precum marketing, management, relaţii cu publicul, servicii financiare. Desigur dintr-o anumită perspectivă chiar aşa şi este. Pe de altă parte, soluţia găsită �nseamnă recunoaşterea dificultăţilor �n a găsi oameni potriviţi. Domeniul trebuie cu adevărat rezervat unor profesionişti, deoarece o condiţie aproape esenţială pentru un bun agent sunt studiile superioare de orice fel, percepute drept o dovadă a seriozităţii şi maturităţii celui �n cauză. Este un element de respectabilitate şi imagine socială. Ca �n orice domeniu de altfel, cei care �şi �nţeleg şi �şi iubesc meseria, nu au cum să nu reuşească. Este o meserie chiar mai grea dec�t cea de agent de v�nzări deoarece �n paralel trebuie dusă lupta cu mentalităţile şi rezistenţele potenţialilor clienţi, ori chiar cu lipsa de informare obiectivă. Dar este o meserie frumosă şi bogată �n conţinut. Companiile investesc �n general destul de mult �n agenţi, form�ndu-i pe v�nzări. Mai important este faptul că, această meserie presupune un contact permanent cu oamenii, fapt ce aduce cu sine acumularea unei imense experienţe de cunoaştere plec�nd de la istoriile de viaţă individuale, de care un agent ţine seama pentru a oferi de exemplu o pensie privată, sau un plan financiar de asigurare a studiilor �n viitor pentru copii de acum. Un alt element pozitiv este că această meserie poate fi practicată part-time, fapt de luat �n seamă pentru cei care doresc un venit suplimentar sau care doresc să acumuleze experienţă. O motivaţie superficială pentru acest domeniu �nsă, va duce desigur la performanţe scăzute, dezamăgire şi menţinerea percepţiei publice negative. Dacă vă tentează această meserie, este bine să alegeţi ca angajator o companie serioasă şi puternică, cu perspectivă. Viitorul �ncepe din prezent, �n timp, asigurările vor deveni cu certitudine o obişnuinţă, iar meseria va fi privită pozitiv. |
13. Angajat sau Patron? [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 21/05/2006]
Angajat sau Patron? |
V-aţi g�ndit vreodată să �ncepeţi propria Dvs. afacere? Să transpuneţi �n practică o idee personală �n care aveţi �ncredere şi să vă luaţi soarta �n propriile m�ini �nfIinţ�nd o societate comercială care la un momentat chiar să aibă proprii angajaţi? Probabil că da, mai ales �n momentele de restrişte cum ar fi dificultăţi �n găsirea unui loc de muncă, conflicte cu superiorii ori mediu de lucru neprielnic, ori dezamăgitoare perspective de evoluţie profesională. Ori poate v-aţi g�ndit la aceasta �n momente de entuziasm, �n faţa unor oportunităţi economice atrăgătoare. Dar nici unele şi nici altele nu trebuie să se constituie �n motivaţii pentru �nceperea unei afaceri personale, doar analiza matură a disponibilităţilor psihologice şi economice deoarece reacţia la evenimente stresante nu constituie nepărat o motivaţie pozitivă iar entuziasmul este binevenit dar nici pe departe suficient. O astfel de decizie trebuie să crească �n timp şi să se sprijine pe un fundament solid ale cărui cărămizi sunt: educaţie antreprenorială cel puţin minimă, o idee de afacere bine argumentată şi apropriată condiţiei Dvs., resurse financiar-economice iniţiale suficiente pentru acoperirea cheltuielilor investiţionale de �nceput şi perioadei de dezvoltare a afacerii. La aceste �cărămizi� se mai adaugă motivaţie personală de reuşită �n viaţă, multă energie şi răbdare (=perseverenţă), flexibilitate şi creativitate �n rezolvarea unor probleme absolut surprinzătoare, curajul de a risca temperat �nsă de inteligenţă şi prudenţă ca şi de capacitate şi maturitate decizională. Foarte cur�nd veţi afla că cel puţin p�nă la stabilizarea �ntreprinderii Dvs. să fii patron este de multe ori mai dificil dec�t să fii angajat. Aspecte precum riscul capitalului investit, muncă mult peste program(practic vă poate acapara şi nopţile), �ndeplinirea responsabilităţilor legale faţă de stat ori parteneri (contabilitate, impozite şi taxe, rate de credit, salariile angajaţilor... ), mediul economic general �ncă insuficient rodat, legislaţia fluidă, sunt doar o parte dintre problemele curente. Totuşi pentru cine depăşeşte dificultăţile iniţiale(primele 6 luni - 1 an), beneficiile pot fi pe măsură: libertate de mişcare şi iniţiativă, ocazia valorizării ideilor personale, impunerea propriului ritm, c�ştigarea independenţei financiare. Orice ajutor este bine venit: prieteni ori instituţii. Efortul de informare trebuie să devină o rutină zilnică, sursele de informaţie economică trebuind să fie variate: presă economică, internet şi site-uri de ştiri, programe guvernamentale. Sprijinul instituţionalizat oferit de stat sau diverse organisme bancare sau economice este important, acesta plec�nd de la consultanţă privind �nfinţarea unei firme, consultanţă �n realizarea şi �ntocmirea planului de afaceri, consultanţă �n realizarea planului de marketing şi merg�nd p�nă la finanţare prin credite cu dob�ndă avantajoasă. �n acest sens Camera de Comerţ locală este un bun punct de pornire. |
14. Arta Negocierii [Categorie: Tehnica Interviului ] [Publicat: 21/05/2006]
Arta Negocierii |
Se ştie că pentru a reuşi �n viaţă, adesea pe l�ngă profesionalism, ceea ce �nseamnă o foarte bună cunoaştere şi stăp�nire a unui domeniu oarecare de activitate, mai sunt necesare şi abilităţile �ncadrate �n grupa competenţelor sociale, axate pe aspecte ca relaţionare, comunicare eficientă, iniţiativă şi prezenţă socială, independenţă şi autonomie. Plec�nd de la aceste competenţe primare se construiesc altele mai complexe precum competenţele privind negocierea ori conducerea managerială. Deoarece aproape toate activităţile de natură socială pot fi văzute ca schimburi ori tranzacţii �n cel mai larg sens al cuv�ntului(desigur nu doar comerciale), toate aceste activităţi pot fi rezolvate şi intermediate prin negociere. Negocierea reprezintă �n fapt efortul părţilor de a se pune de acord �n privinţa termenilor unei tranzacţii. Subiectele supuse tradiţional negocierii �n domeniul muncii sunt salariul, timpul de muncă, sarcinile curente şi gradul de �ncărcare cu sarcini, poziţia �n cadrul unei companii, durata concediului, sistemul de bonusuri şi comisioane,alte beneficiile secundare (telefon,prime... ). Negocierile apar atunci c�nd �n principiu ambele părţi sunt de acord că au nevoie una de cealaltă dar �ncă nu se pot hotăr� �n privinţa echivalenţei exacte �ntre termenii cererii şi termenii ofertei. Ce este extrem de important din punct de vedere psihologic �ntr-o negociere este faptul că �valoarea� obiectului supus tranzacţiei are o importantă componentă subiectivă. Dacă aceasta ar avea o valoare definitivă, obiectiv stabilită, practic nu ar mai exista negociere. Adică �n funcţie de nevoile proprii şi de forţa de care dispun, părţile conferă propria valoare unui bun. Dar această evaluare suportă modificări �n timp, sub influenţa unor factori persuasivi. Exact aici intervin cel mai mult competenţele sociale �n determinarea succesului negocierii, mai precis �n capacitatea de a determina nevoile celuilalt, �n capacitatea de a determina care sunt resursele pe care celălalt se bazează şi care este marja sa de compromis, la care se adaugă persuasiunea şi chiar abilitatea de a crea iluzii. Negocierile nu se poartă neapărat la masa negocierilor şi nici numai cu superiorii. Negocierea se poartă �ntre oricare două persoane �ntre care există un schimb. Nici nu au neapărat o durată determinată. Negocierea salariului, cel puţin �n faza angajării este mai degrabă o iluzie. �n această fază, fără a accepta un compromis major �n ceea ce priveşte suma potrivită, deoarece angajatorul acceptă să facă o investiţie de �ncredere �n cineva despre care nu ştie chiar tot, este bine să se cadă de comun acord asupra unei sume de start, indexabilă �n timp �n funcţie de performanţă. Adevăratele negocieri pot �ncepe după 3-6 luni de la angajare, c�nd deja se poate acţiona după o poziţie de forţă, �n raport cu competenţele deja dovedite. Negocierea este continuă �nsă deoarece ambele părţi pot aduce �n discuţie o serie de elemene compensatorii care au apărut �ntre timp. Negocierile cu superiorii sunt dificile deoarece există o diferenţă de statut şi putere şi �n plus există pericolul unor repercursiuni de altă natură, cum ar fi controlarea prea strictă a programului ori refuzul unor zile libere. . etc. Negocierile cu colegii sunt de asemenea dificile deoarece aceştia pot practica un anumit şantaj emoţional dar sunt mai accesibile deoarece există foarte multe elemente de sprijin şi schimb reciproc. Momentul iniţierii unei cereri este important. Aprecierea corectă a gradului de energie pe care celălalt o poate investi �ntr-un refuz la un moment sau altul, disimularea unei cereri �ntr-o ofertă, prezentarea beneficiilor şi determinarea valorii subiective a unui bun sunt aspecte elementare �n orice negociere. Deoarece negocierea este o artă care se deprinde �n timp şi care trebuie exersată continuu, dar ale cărei beneficii sunt incontestabile(inclusiv �n viaţa privată), fiecare ar trebui să �nceapă un demers de abilitare �n acest sens. Sistemul exerciţiilor �n diadă este foarte bun pentru �nceput. Mai exact, două persoane care convin ca atare �n baza interesului comun pentru acest subiect, iniţiază o serie de jocuri care presupun cerere-ofertă. Jocurile pot fi organizate ad-hoc specul�nd idei de moment. De exemplu: cine se duce să cumpere cafeaua, ori cine răspunde la telefon. Sau ce trebuie făcut pentru ca celălalt să se mute la/de la altă masă. Se pot concepe treptat situaţii mai complexe care să reconstituie subiectele importante propriului domeniu de activitate. De exemplu se pot simula negocieri privind salariul ori o promovare, ori accesul la o specializare ori tranzacţii comerciale de v�nzare-cumpărare. Simul�nd astfel de situaţii, partenerii de joc devin conştienţi de posibile argumente ori obiecţii puternice �ntr-o discuţie şi se antrenează pentru �ntrevederea reală. Autoobservarea privind limbajul şi curajul de a face anumite propuneri, va fi obligatoriu dublat de feed-back-ul partenerului de joc care vine cu propriile sale observaţii, comnic�nd zonele �n care a simţit că �n mod real s-a g�ndit să cedeze şi ce ar mai fi trebuit ca să se lase convins(ceea ce �n mod real nu se �nt�mplă). Adesea nici nu există percepţia unor negocieri explicite. Dar este suficient să fie �decupată� orice jumătate de oră, este suficient să fie developată orice discuţie pentru a putea număra o �n fapt �ntreagă serie de oferte şi refuzuri curente. Acesta �n fapt chiar este un exerciţiu de dezvoltare a abilităţilor de negociere care poate fi �nceput chiar cu prima persoană �nt�lnită. |
15. Autoevaluarea [Categorie: Tehnica Interviului ] [Publicat: 21/05/2006]
Autoevaluarea |
Ziarele anunţă la rubrica Locuri de Muncă o serie de posturi disponibile. Agenţiile de Plasament, fie ale statului, fie private oferă şi ele o altă serie de locuri de muncă. Se caută: economişti, contabili, ingineri... Desigur. Dar �n fapt se caută profesionişti. Aceasta e ideea angajatorului. Acesta are nevoie �ntr-adevăr de un inginer, dar el poate primi 200 de CV-uri pentru doar două poziţii pe care le are, 200 de candidaţi dintre care �şi va alege oamenii. Ideea este că acesta are nevoie de un om care să �i ofere performanţă, un om care să aducă beneficii firmei, să se achite deplin de obligaţiile curente, un om onest şi loial, de �ncredere, muncitor şi responsabil. Fie că ne aflăm �n căutarea unui loc de muncă, fie că deja avem unul, �n permanenţă trebuie să ne �ntrebăm ce avem noi mai mult dec�t alţii de oferit, care sunt calităţile care ne definesc şi ne propulsează �n c�ştigători, care sunt beneficiile celui care �mi oferă un post de muncă. Practic, printr-un contract de muncă se stipulează că angajatul �şi vinde forţa sa de muncă anagajatorului. Ori oamenii sunt conştienţi �n primul r�nd de nevoile lor şi mai puţin de nevoile angajatorului. Strict din acest punct de vedere, interviul de angajare nu este cu nimic diferit de o tranzacţie, �n care se �nt�lnesc două părţi: una dintre părţi reprezintă cerea, cealaltă parte reprezintă oferta. Ori dacă oferta nu e de calitate, normal solicitantul nu cumpără. Tot mai mulţi angajatori, acţion�nd �n plan privat şi �n interes propriu sunt direct interesaţi de valoarea comercială a unei persoane, de măsura �n care acesta e capabil ca prin activitatea desfăşurată să acopere costurile curente, inclusiv salariul şi aceasta cel puţin, dacă nu mai mult. Ori tot evident, această calitate e rezervată profesioniştilor. �ntrebarea pe care trebuie să ne-o punem atunci, este: �sunt eu un profesionist ?� , �Am capacitatea să conving pe cineva că sunt un profesionist, merit această �ncredere?�. Şi dacă da, �n ce poate vedea acesta profesionalismul meu?. Pe cine va alege angajatorul, �n condiţiile �n care la un interviu, la clasica �ntrebare: �Puteţi enumera c�teva dintre calităţile (şi defectele) Dvs.? � se obţin acelaşi clasice şi banale răspunsuri: �Sunt un om responsabil, muncitor, punctual... �. Deşi at�t de cunoscută şi previzibilă, această �ntrebare răm�ne una dintre cele mai relevante pentru intervievator datorită răspunsului pe care nu-l primeşte. Adică un răspuns creativ, bogat �n conţinut şi �n legătură cu poziţia pentru care se candidează. Un profesionist �nsă, ştie să aducă ceva diferit, descoperind o parte dintre calităţile sale, dar nu printr-un răspuns direct tip enumerare ci printr-un răspuns complex, situaţional şi �n legătură cu experienţele profesionale �nt�lnite �n carieră. �n plus el comunică angajatorului ceea ce acesta vrea şi are nevoie să audă: �eu sunt un om care �ţi va aduce beneficii ! �. De ce? Deoarece �mi cunosc foarte bine meseria(lucru posibl de dovedit fie prin experienţa profesională acumulată, fie prin studiile parcuse şi rezultatele academice), lucrez bine şi eficient şi �n plus pot acoperi şi viitoarele necesităţi, �ncă neprevăzute. Un profesionist este capabil să evalueze modul curent de derulare al activităţii şi să vină cu soluţii de optimizare. Practic solicitantul trebuie să se transpună complet �n poziţia angajatorului şi să se evalueze tranşant. El dovedeşte (şi nu doar afirmă) siguranţă de sine �n m�nuirea conceptelor proprii domeniului său de activitate, complexitate şi profunzime �n aprecierea dificultăţilor activităţi respective şi deshidere către nou. Este relaxat şi creativ. Un profesionist este autentic, iar calitatea este uşor de remarcat. |
16. Cariera poate fi programata [Categorie: Consilierea Carierei ] [Publicat: 21/05/2006]
Cariera poate fi programata |
Deşi este �ntr-adevăr dificil �n condiţiile unei pieţe a forţei de muncă mult prea puţin generoase, totuşi programarea propriului traseu pe linie profesională este necesară. �ncă de la �nceputul carierei, fixarea unei traiectorii privind evoluţia profesională este o necesitate şi o dovadă a maturităţi, mai mult, adesea o condiţie a realizării. Aparent, �n condiţiile �n care există foarte puţine alternative, nu se pune problema alegerii. Oamenii �şi caută un loc de muncă, adesea orice loc de muncă. �ntrebaţi la interviurile de angajare, oamenii raspund adesea ca tot ce �şi doresc este un loc de muncă stabil care să le asigure un trai decent. �ntrebaţi �nsă ce şi-ar dori să facă �n viaţă, dacă şi-ar putea permite, adesea oamenii dau raspunsuri complet diferite, ceea ce reflectă distanţa dintre realitate şi aspiraţie. �nsă tocmai această distanţă acceptată tacit drept un compromis necesar (cel puţin aparent) este responsabilă de insatisfacţie şi �n final chiar de ratare profesională. Curajul de aţi decide soarta, de aţi alege profesia şi apoi posturile de muncă dorite, de a fi tu �nsuţi, este menţionat ca principal factor al succesului personal de către managerii aflaţi astazi �n poziţii cheie �n marile companii. |
17. Ce poti observa la interviu? [Categorie: Tehnica Interviului ] [Publicat: 21/05/2006]
Ce poti observa la interviu? |
Interviul constituie un moment unic �n parcursul către un nou loc de muncă, datorită bogăţiei informaţiilor care se pot aduna despre o persoană �ntr-un timp relativ scurt, c�t şi datorită complexităţii deosebite la care se poate ajunge, �n cazul �n care se �nt�lnesc un intervievator profesionist şi respectiv un candidat bine pregătit şi care ştie ce vrea. Calitatea unui interviu depinde �n egală măsură de ambii participanţi la dialog. Cei mai mulţi candidaţi sunt perfect conştienţi de faptul că interviul reprezintă o şansă reală de a merge mai departe către angajare, dar şi o şansă de perfecţionare personală prin �confruntarea� cu sine şi cu cerinţele postului, şi prin efortul de pozitivare(şi mobilizare) pe care trebuie să �l facă pentru a c�ştiga, �ntr-un proces care se aseamănă destul de mult cu o competiţie. Dar competiţia este �n primul r�nd cu sine şi abia apoi cu ceilalţi. �n acest sens orice punct c�ştigat este bine venit, iar interviul poate să aibă loc o singura data. Tocmai din acest motiv efortul candidaţilor de a convinge trebuie să fie consistent �ncă de la �nceput. Pentru a c�ştiga candidaţii trebuie nu doar să fie foarte buni profesionişti, ci şi să �nţeleagă foarte bine natura interviului. Cele mai importante caracteristici ale interviului face-to-face, care �l deosebesc de alte tehnici de (inter)cunoaştere sunt interactivitatea şi observaţia directă. Interviul este puternic impregnat de subiectivitate, motiv pentru care �n ansamblul tehnicilor folosite ca mijloace de evaluare şi selecţie, este departe de a fi pe primele locuri. Totuşi niciodată angajatorul nu va renunţa la interviu deoarece este şi �n logica firii, ca angajatorul să-l cunoască personal pe viitorul angajat sau coleg şi să se asigure cel puţin iniţial de compatibilitatea umană cu acesta. Un intervievator profesionist este mult mai obiectiv, deoarece foloseşte interviul ca tehnică structurată şi are experienţă �n evitarea capcanelor subiectivităţii. Totuşi aceştia vor fi �nt�lniţi doar �n companiile de recrutare sau �n organizaţiile care au departamente HR. Este important de aceea ca la r�ndul său candidatul să facă şi el efortul de a răspunde celor două caracteristici principale ale interviului şi să �nţeleagă subiectivitatea evaluatorului său, mai ales dacă acesta nu este un profesionist. Nu doar candidatul trebuie să fie evaluat, din cealaltă parte, candidatul trebuie să evalueze şi el. Astfel va fi prins �ntr-o serie de procese cognitive solicitante căreia va trebui să ştie să-i facă faţă: va trebui să se concentreze pe răspuns, să observe şi să se autoobserve. Accentul candidaţilor cade mai ales pe primul demers şi secundar pe celelalte, observaţia şi autoobservaţia făc�ndu-se �n postanaliză, ceea ce este bine oricum, dar �n raport cu postul pentru care s-a candidat poate fi prea t�rziu. La interviu candidaţii se prezintă cu o anumită imagine despre ceea ce s-ar cere(aştepta) de la ei, imagine care este construiă pe ceea ce ştie candidatul despre angajator, despre postul oferit şi despre cerinţele explicite din anunţul de prezentare. Aceste informaţii sunt �nsă doar un punct de plecare �n construirea strategiei de abordat la interviu, strategie care �nsă va trebui adaptată �n timp real, �n faţa intervievatorului, deoarece informaţiile anterioare sunt prea puţine. Adaptarea �n timp real se face prin observaţie. Candidatul va trebui să facă o metaanaliză constantă a interviului şi dialogului la care este invitat. Care este primul mesaj care i s-a transmis, a fost intenţionat sau nu, există un scop ascuns, l-a �nţeles corect, există posibilitate şi unor interpretări secundare... ? Există un plan al interviului, acesta evoluează crescător �n ideea acumulării căror informaţii predominant? Aşadar el va trebui să observe situaţia dar şi pe intervievator. La r�ndul său intervievatorul ţine la interviu tocmai pentru că poate să-l observe direct pe candidat. El urmăreşte să vadă �n ce măsură acesta corespunde cu profilul ideal pe care şi l-a creionat. �n principiu va urmări o serie de aspecte standard, pe care le urmăreşte la orice interviu, indiferent de natura postului oferit şi o altă serie de aspecte care sunt personalizate, �n funcţie de profilul ideal pentru acel job. Astfel din prima categorie el �şi poate propune să urmărească ţinuta, tonusul general, siguranţa de sine, gradul de stabilitate şi maturitate emoţională, seriozitatea, �ncrederea ce poate fi acordată candidatului. Pe de altă parte, pentru un post de conducere el poate urmări �n plus şi charisma, stilul relaţionării directe, capacitatea de dialog, stilul şi capacitatea decizională, dominanţa, independenţa �n g�ndire, gradul de deschidere către nou, ori toleranţa şi flexibilitatea. Pentru un post �n PR poate urmări �nsă creativitatea, spontaneitatea şi dezinvoltura, limbajul şi vocabularul, fluenţa �n exprimare, sociabilitatea... Intervievatorul �l pune pe candidat �ntr-o serie de ipostaze pentru care �ntrebările acţionează ca şi stimuli declanşatori nu doar ale răspunsurilor verbale ci şi ale unei �ntregi serii de răspunsuri nonverbale şi reacţii vegetative. Adesea acestea pot fi chiar mai importante dec�t răspunsul �n sine, ori se interpretează �n relaţie cu acesta, ca şi cheie de validare. Direcţia privirii, ritmul respiraţiei, transpiraţia m�inilor, paloarea sau �mbujorarea, inflexiunile vocii, pot trăda agitaţia, nesiguranţa, neliniştea candidatului. Deşi mult mai liniştit dec�t candidatul, nesupus unui stres de confirmare al valorii personale dat de competiţie, şi intervievatorul transmite mai mult sau mai puţin conştient o serie de informaţii candidatului, informaţii care decriptate corect pe loc pot asigura succesul. Intervievatorul este o persoană care lucrează deja pentru angajator şi care deci a fost acceptat �n urma unui interviu. El poate fi de aceea privit ca model de către candidat, dar evident �n mod parţial. Dacă este aşa, atunci candidatul se poate �ntreba: ce anume a atras şi cum anume a convins persoana din faţa mea angajatorul, pentru a fi la r�ndul său angajat? Care sunt valorile interesante pentru angajator şi pe care le deţine intervievatorul(�n afara competenţelor profesionale care se presupun prezente)? Intervievatorul poate fi �nsă chiar viitorul şef direct ori patronul afacerii, ceea ce oferă o altă serie de informaţii, foarte preţioase. Astfel dacă este vorba chiar de şeful direct candidatul poate �ncerca să observe la r�ndul său care este stilul acestuia de relaţionare(direct, abrupt ori studiat şi complex), dacă acesta foloseşte mai degrabă cuvinte cu conţinut concret şi este pragmatic, ori din contra este sofisticat �n exprimare şi pedant. Dacă este repezit ori dinamic ori dacă este liniştit şi planificat. Dacă este dominant sau nu, şi dacă �n consecinţă ar prefera o persoană forte ori din contra un om mai liniştit. Efortul candidatului este deci invers: de a �nţelege care este candidatul dorit de angajator. Pe de altă parte candidatul trebuie să ia o decizie privind propria disponibilitatea de a se integra �ntr-un anume colectiv, şi acest lucru �l poate face doar �n �nt�lnirile directe. Dacă a acceptat un post, iar mutarea �n noul post este condiţionată de părăsirea celui vechi, decizia trebuie să fie bine c�ntărită. Chiar dacă oferta financiară este acceptabilă, �n medie după 4-6 luni o persoană va pleca �n căutarea unui mediu care să-i fie propice inclusiv �n ceea ce priveşte climatul. Dacă �nt�lnirea se desfăşoară cu un psiholog ori specialist consultant HR, �nt�lnirea se constituie şi �ntr-o oportunitatea de a �nvăţa despre interviu de la un profesionist, de a observa care sunt temele principale ale discuţiei şi care sunt �ntrebările care sunt puse. �n felul acesta aria situaţiilor posibil de �nt�lnit şi experienţelor de interviu se extinde prin construirea unui reper. Aceste interviuri pot fi folosite apoi ca mijloc de evaluare al altor interviuri, de data aceasta desfăşurate cu angajatorul. Observaţia trebuie să �nceapă �ncă �nainte de a intra �n locul de desfăşurare al interviului, cu studierea plasamentului, clădirii ori uşii de la intrare. Apoi continuă cu primul om �nt�lnit acolo, cu atmosfera generală, cu dinamica locului, circulaţia oamenilor, stilul decorărilor interioare, impresia pe care o crează acel spaţiu: prezenţa plantelor, ordinea sau dezordinea de pe birouri, ţinuta angajaţilor, mobilierul şi dotarea birotică. Desigur aceste elemente nu trebuie doar observate, ci şi interpretate corespunzător. Simplul fapt al existenţei unor plante de exemplu, �n afară de aspectul decorativ, oferă informaţia că acolo este un mediu �ecologic�, unde confortul uman este apreciat, exist�nd elemene de căldură şi nevoie de frumos ori sensibilitate. �n plus acela este un mediu �n care plantele pot supravieţui, av�nd loc şi grija corespunzătoare. Concluzia este directă şi simplă apropo de oamenii care lucrează acolo ori de concepţiile managerului privind mediul de lucru propice. Practic din acest demers o persoană poate afla care sunt valorile unei companii, �n funcţie de care �şi va şi selecta oamenii. Biroul şefului poate fi citit �n aceiaşi cheie şi deci poate oferi informaţii despre omul care este acesta. Un alt detaliu semnificativ poate fi de exemplu distanţa observată dintre biroul acestora şi spaţiul de lucru concret al angajaţilor, element �nsă care trebuie interpretat şi �n relaţie cu arhitectura clădirii. Ori de exemplu relaţia manifestă dintre subordonaţi şi şef, atunci c�nd aceştia sunt �mpreună: există o anumită deferenţă �n prezenţa lui, comunicarea este formală sau informală, distanţa fizică este mai mare sau mai mică dec�t spaţiul de lucru...etc. Elementele care se pot constitui �n teme ale observaţiei la interviu sunt nenumărate dar pot fi clasificate sumar ca elemente care ţin de: spaţiu, oameni şi climat. Iată deci că �n doar o jumătate de oră, intensitatea schimburilor informaţionale �ntre cele două părţi poate fi maximă. O organizaţie nu este dec�t rar �n mod voit opacă, ea �şi transmite concepţia şi viziunea ca parte a schimbului pe care �l are cu societatea şi economia. Solicitanţii trebuie doar să aibă capacitatea şi interesul de a �culege� informaţiile plasate peste tot. |
18. Cine are nevoie de MRU ? [Categorie: Managementul Resurselor Umane ] [Publicat: 21/05/2006]
Cine are nevoie de MRU ? |
Departamentele specializate de resurse umane sunt �ncă destul de rare. De aceea nu este foarte surprinzător că firme cu sute de angajaţi nu dispun propriu-zis de un departament de resurse umane, ci mai degrabă de un departament de personal şi salarizare, departament care de altfel există datorită cerinţelor legale. �nţelegerea mai exactă a rolului şi importanţei unui astfel de departament nu poate �nsemna dec�t trecerea la un nivel superior de conducere a activităţii economice, �n beneficiul reciproc al antreprenorilor dar şi al angajaţilor. Un departament de resurse umane nu poate exista fără un HR Manager sau cel puţin HR Generalist care să se ocupe de implementarea unor politici şi strategii active pe această componentă. De la ce număr de angajaţi trebuie o organizaţie să �şi pună problema �nfinţării unui departament de resurse umane? Problema nu trebuie pusă neapărat �n aceşti termeni, dar este evident că odată cu multiplicarea numărului angajaţilor, cel puţin de la un anumit punct, necesitatea unui departament HR ar trebui să se impună de la sine. De fapt nu �ntotdeauna se �nt�mplă astfel tocmai pentru că o dezvolt�ndu-se treptat anumite organizaţii s-ar putea să �nţeleagă că se poate şi fără. |
19. Cine esti TU? [Categorie: Tehnica Interviului ] [Publicat: 21/05/2006]
Cine esti TU? |
Ce aţi face dacă aţi avea un miliard de lei? O �ntrebare aparent nevinovată care destinde atmosfera şi dă oamenilor şansa să viseze. Lăsaţi suficient de mult timp să viseze, unii oameni ajung repede să-şi deschidă sufletul vorbind de �mpliniri, bucurii şi realizări, ori afaceri de pus �n practică. Oamenii prind viaţă adesea plec�nd de la această �ntrebare, şi prinşi de entuziasm, ajung să �ngrămădească mai mult dec�t ar putea realiza cu un miliard. �n fapt acesta este de altfel şi scopul �ntrebării: să permită exprimarea propriilor vise. Dar bucuria de a visa durează puţin şi este lipsită de consistenţă, pentru că, �ntrebaţi care ar fi un venit satisfăcător pentru ei, oamenii dau răspunsuri care se situează �n jurul unor sume aproximative de 200-300$. Adică doar at�t c�t să poată trăi de pe o zi pe alta, achit�ndu-şi toate obligaţiile. �ntrebaţi de asemenea ce �şi doresc pe termen lung, adică 3-5 ani, adesea oamenii sunt puşi �n dificultate pentru că nu s-au g�ndit niciodată at�t de departe. Orizontul de planificare de abia dacă se �ntinde pe 1-2 ani. �n concluzie visul este vis, iar realitatea realitate. |
20. Cine mai are nevoie de Etică? [Categorie: Managementul Resurselor Umane ] [Publicat: 21/05/2006]
Cine mai are nevoie de Etică? |
Intr-o organizaţei apar tot timpul probleme. Cele mai importante sunt cele legate de obţinerea de profit şi dezvoltarea afacerii. Nimic mai adevărat, dar in baza acestui deziderat, se ajunge deseori ca numeroase alte probleme, de mare incărcătură psihologică, să fie lăsate netratate, alimentand continuu un pol de tensiune ?n cei implicaţi. O astfel de categorie de probleme sunt şi cele etice, adesea ultimele abordate sau nici măcar conştientizate, in situaţii de criză. Cateva prejudecăţi susţin din plin marginalizarea problemelor de etică, prejudecăţi precum: Aceste idei sunt false in conţinutul lor, iar prin consecinţe, sunt negative. Adesea aparenţele inşală, dar a petrece 8-10 ore pe zi la serviciu, nu are cum să nu facă parte din viaţa noastră. Dar pentru că aparent nu există probleme de etică la locul de muncă, iată cateva exemple care vor fi cu certitudine recunoscute de oricare dintre noi: Etica nu este o problemă de religie. Etica se referă la cinste, integritate, respectarea angajamentelor, responsabilitate, dreptate: imparţialitate, egalitate. Problemele de etică sunt continuu prezente in viaţa noastră şi se intalnesc peste tot in societate, fiind o consecinţă a nepăsării şi indiferenţei. A nu avea probleme cu legea, nu inseamnă a fi etic. Oricare ar deciziile luate in problemele enunţate mai sunt, nu vor aduce consecinţe in plan legal neapărat. Totuşi, cei implicaţi simt că ceva nu este in regulă şi că acea problemă trebuie să işi găsească rezolvarea. Problemele de etică obligă intotdeauna la o decizie: adesea ele corup pe cel aflat in situaţia de a fi pus să le rezolve. Corup prin complicitate(in cazul acceptării unui compromis avantajos). Acesta este de fapt şi marele pericol al problemelor de etică neglijate: crează noi obişnuinţe şi ne trasnformă in rău. Ceea ce azi este doar un incident minor, neplăcut, poate deveni mai tarziu normă de grup. Vulnerabilitatea la corupţie se deprinde de timpuriu, deci a lăsa lucrurile la intamplare este o greşală. O problemă apărută trebuie dezbătută, chiar dacă este una delicată, şi poate cu atat mai mult. Iată in continuare căteva intrebări la care trebuie găsit un răspuns inainte de a acţiona: Pe termen lung, a ne face că nu există probleme de etică inseamnă a aplica "politica struţului". A preveni prin problematizare, rămane cea mai bună metodă de a acţiona corect. Chiar dacă nu există la un moment dat o problemă de etică, aflăm foarte multe despre noi şi despre ceilalţi incercand să o rezolvăm. Aşadar, măcar odată, să ne punem in situaţiile prezentate ca exemplu, sau să analizăm problemele pe care le cunoaştem in realitate. Şi să ne intrebăm: ce am face? |
Inainte | Ultima |
Opinia Ta

atunci trebuie sa specifici o adresa de email!